کرمان- جشنواره سفره ایرانی در سطح ملی و به صورت منطقه ای با حضور استان های یزد و سیستان و بلوچستان در کرمان برگزار می شود.

جشنواره منطقه ای سفره ایرانی در کرمان برگزار می شود
به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پیش از این قرار بود استان یزد میزبانی را برعهده بگیرد که با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی استان کرمان و معین بودن آن در منطقه جنوب شرق ، به عنوان میزبان معرفی شد.
محمود وفایی در نشست خبری افزود: غذا از مهمترین عناصر تاثیرگذار در ذهن گردشگران است و ما به دنبال این هستیم که از این فرصت در جهت معرفی مولفه های مردم شناسی استان استفاده کنیم.
وفایی با بیان اینکه به دنبال ثبت غذاهای استان کرمان هستیم افزود: ثبت ملی آبگوشت امام حسینی و شیرینی های پنج گانه استان در دستور کار قرار دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: این جشنواره با برپایی ۸۰ غرفه از استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان و یزد در کنار مجموعه فرهنگی یخدان  مویدی کرمان برگزار می شود.
محمد جهانشاهی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی ، بخش مسابقه آشپزی ، برپایی چادر عشایری و تجلیل از آشپزان برتر از برنامه های جنبی جشنواره سفره ایرانی است. 
وی  افزود: خوشبختانه در بخش دولتی و هم بخش خصوصی حامیان مالی خوبی در جشنواره داریم و ۷۰ درصد از هزینه های برگزاری نمایشگاه به وسیله بخش غیر دولتی تامین می شود.
جشنواره سفره ایرانی اول تا سوم دی در کرمان برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.