معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی هستند، گفت: با اعتبار ۳ میلیارد دلاری که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، مدارس کشور ایمن می‌شوند.

مدارس با اعتبار ۳ میلیارد دلاری کمیسیون تلفیق، ایمن می‌شوند/ ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره اینکه ۳۰۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و یا نیازمند مقاوم سازی هستند، اظهار داشت: مجموع ۳۰ درصد مدارس تخریبی کشور شامل ۱۶ میلیون متر مربع است که ۶۶ میلیون متر مربع فضای تخریبی و ۱۰ میلیون متر مربع فضای نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: این بدان معناست که یک سوم دانش‌آموزان در مدارسی مشغول تحصیل هستند که با ایمنی و استانداردها فاصله دارد.

رئیسی با بیان اینکه ایمنی مدارس امروز حتی به یک مطالبه جهانی هم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان حق دارند که در مدارس استانداردی تحصیل کنند که اگر بحران و زلزله‌ای در ساعت تشکیل مدارس رخ داد، والدین آنها نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس کنونی مصوبه کمیسیون تلفیق را تصویب و کار مجلس هفتم در خصوص تخصیص اعتبارات برای ایمنی مدارس را تکمیل کند، تصریح کرد: این کار کاملاً در راستای عدالت آموزشی و رفع محرومیت از مناطق محروم کشور است و هر استان با این مصوبه از نعمت مدارس ایمن برخوردار خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق نگرانی عدم ایمنی مدارس را مرتفع می‌کند، گفت: این مصوبه در راستای مشارکت مردم و خیرین است و سبب خواهد شد تا حضور خیرین و مردم در امور مدارس بیشتر شود.

وی افزود: مردم به خوبی می‌دانند دولت سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است و آنها هم کمک می‌کنند تا شرایط فیزیکی مدارس هر روز بهتر شود.

رئیسی با اشاره به مدارس ناایمن کشور گفت: شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده را دارد و جمعیت دانش‌آموزی در مناطق مرکزی تراکم بالایی دارد؛ سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی خراسان رضوی و آذربایجان غربی هم دارای مدارس فرسوده بسیاری هستند که باید بازسازی یا مقاوم سازی شوند.

وی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در خصوص تصویب این مصوبه کمیسیون تلفیق، همراهی کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه مدارس کشور دارای ایمنی نسبی باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص اختصاص اعتبارات مصوب کمیسیون تلفیق مجلس برای ایمنی مدارس، عنوان کرد: با این اعتبار ۳ میلیارد دلاری، مدارس به ایمنی قابل قبول نسبی خواهند رسید؛ ضمن اینکه مردم و دستگاه‌های دولتی هم کمک می‌کنند.

وی گفت: ۳۰ درصد مدارس تحویل شده در کشور با همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و امیدواریم با اختصاص این اعتبارات، دغدغه و نگرانی که در آموزش و پرورش وجود داشت، پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.