آیت الله مکارم شیرازی گفت: مردم از اجرای طرح تحول سلامت خوشحال هستند و این طرح باید ادامه پیدا کندِ.

طرح تحول سلامت باید ادامه یابد/خدمات سلامت در دولت یازدهم بهتر از گذشته شده

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا،  آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار با وزیر بهداشت در قم از اتمام بیمارستان فرقان در این شهر قدردانی کرد و افزود: افتتاح این بیمارستان به دست شما یک گره ۲۰ ساله را در قم گشود.
وی گفت: قم در خدمت کل کشور است اما استانداردهای تخت بیمارستانی آن از استانداردهای کشور عقب تر است. قم شهر بسته ای نیست و از همه جا حتی خارج از کشور مراجعه کننده دارد و مردم و مسافران این شهر به خدمات سلامت نیاز دارند.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وضعیت بیمارستانها و خدمات سلامت در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر شده است. البته بیمارستانهای خصوصی هم هستند و می تازند ولی بیمارستانهای دولتی واقعا به مردم خدمت می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: مشکلی که اکنون وجود دارد تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات مردم و مراکز درمانی است؛ این نمی شود که بیمه ها هر ماه سر وقت، حق بیمه را از مردم بگیرند اما موقع پرداخت مشکل درست کنند بطورمثال بیمارستان بزرگ ولیعصر در قم که جزو بیمارستان های خوب این شهر است اکنون ۱۹ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد و به همین میزان بدهکار است و به همین خاطر خدمات رسانی آن به مردم با مشکل مواجه شده است و مسئول این بیمارستان می گوید دیگر نمی توانیم برای مردم آنژیوگرافی انجام دهیم.  
وی ادامه داد: امیدوارم سرنوشت صندوق های بیمه مانند صندوق فرهنگیان نشود.  
وی اضافه کرد: مسئولان دولت به دنبال این هستند که نفت بیشتری بفروشند تا بنیه اقتصادی کشور بالاتر برود که من این تلاش ها را انکار نمی کنم. شاهدیم که یک بیمارستان ۱۹ میلیارد تومان بدهی دارد، این مساله در کل نظام پزشکی کشور دیده می شود و به عقیده من برخی اولویت ها سرجای خودش نیست. اگر اولویت ها سر جای خودش باشد مساله پزشکی و خدمات سلامت و ساماندهی بیمه ها یکی از اولویت های کشور است.  
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اینکه برخی به خاطر مسائل سیاسی و جناحی، بهانه جویی هایی در فضای مجازی و غیرمجازی علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می دهند را جدی نگیرید. از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید. اگر بخواهید به همه آنها پاسخ دهید در عمل به وظایف تان با مشکل روبرو می شوید.  
آیت الله مکارم شیرازی افزود: امیدواریم مشکلات دولت رفع شود و برای مسئولان دولت که واقعا تلاش می کنند بخصوص وزیر بهداشت عمیقا تشکر می کنم و از وی می خواهم همزمان با کار اجرایی کار طبابت را رها نکند.  
وی با اشاره به مشکلاتی که علیه طرح تحول سلامت ایجاد شده گفت: به جوسازی ها توجه نکنید و همیشه در کنار کوههای بزرگ دره های عمیق نیز وجود دارد و در کنار کارهای بزرگ نیز مشکلات بزرگ وجود دارد.  
وی اضافه کرد: جوسازی همیشه وجود دارد و اخیرا نخست وزیر انگلیس در جمع شیخ نشینان عرب حرف های بی معنایی زده است در حالی که ما همیشه در صحنه مبارزه با تکفیری ها حضور داشته ایم و مبارزه می کنیم و حتی اولین کنگره آن هم در ایران بود اما آنها دروغ هایی را می گویند با این وضعیت جامعه، در داخل کشور باید متحد باشیم و تلاش کنیم که سطح معارف بالاتر برود و مشکلات برطرف شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.