اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتماد عمومی از بین رفته را باز خواهد گرداند.

 پرداخت حقوق‌های نجومی موجی از بی اعتمادی را در کشور به وجود آورده است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر کریمی با بیان اینکه انتشار اخبار مربوط به پرداخت حقوق‌های نجومی مهم‌ترین سرمایه و ثروت اجتماعی کشور که همان اعتماد عمومی بود را از بین برده و موجی از بی اعتمادی را در کشور به وجود آورده است، گفت: اعتماد عمومی مهم‌ترین سرمایه هر کشوری است که اگر خدشه‌ای به آن وارد شود، جبران آن غیر ممکن خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی در تبصره پنج بند الحاقی به لایحه برنامه ششم توسعه که اقدام مثبتی است و باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود، تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند اعتماد عمومی از بین رفته در موضوع حقوق‌های نجومی را باز گرداند.

کریمی با تاکید بر اینکه شفاف سازی و انسجام بخشی به پرداخت‌ها در کنار حفظ انضباط مالی در بخش‌های دولتی و عمومی از ضروریات امروز اقتصاد کشور است، افزود: بدون شک این شفاف‌سازی موجب کاهش تخلفات و انضباط مالی در سیستم اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به مخالفت عده‌ای با این طرح که با روح و آرمان‌های انقلاب سازگار است و جلوی فساد را می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اگر مدیران کشور فکر می‌کنند که حقوق‌هایی که می‌گیرند زیاد و غیر متعارف نیست، چرا نگران اعلام عمومی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شفاف سازی در مورد حقوق‌های مدیران باعث می‌شود که برای پست‌های مدیریتی دیگر دست و پا شکسته نشود و برای نوکری مردم (شعار مردم فریب) رانت، پارتی بازی، خرج‌های کلان و... صورت نگیرد.

کریمی اظهار کرد: چنانچه حقوق‌ها بر مبنای متعارف و متعادل با نظام پرداختی باشد و در مقیاس با حقوق‌های دیگران اختلاف‌های فاحش پیدا نکند، قطعاً پست‌های مدیریتی به کسانی خواهد رسید که دلسوز نظام و خدمت گذار مردم هستند.

وی یادآور شد: شفاف سازی در تمام امور می‌تواند جلوی بسیاری از اشتباهات، تخلفات، رانت‌ها و... را بگیرد و افرادی که به خاطر سوء استفاده خود را به آب و آتش می‌زنند تا منصبی به دست آورند را از گردونه نظام سالم خارج می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصل شفاف سازی در موضوع پرداخت‌ها امر بسیار مطلوب و پسندیده‌ای است که قطعاً نمایندگان مجلس با جدیت از این لایحه حمایت خواهند کرد.

کریمی بیان کرد: امروز مردمی که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته و وفاداری خود به نظام را بارها و بارها به اثبات رسانده‌اند، حق دارند بدانند که مدیران و مسئولان نظام چه میزان حقوق دریافت می‌کنند، مردم نامحرم نیستند و باید در جریان تمام امور قرار گیرند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی درست به منظور تدوین ساز و کارهای مناسب در راه‌اندازی این سامانه افزود: در بسیاری از کشورها بحث شفاف سازی در پرداخت مدیران عملیاتی شده و مردم می‌توانند به راحتی در جریان مسائل حقوق و مزایای مسئولان قرار گیرند، که باید در ایران نیز این مهم عملیاتی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.