یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: کنگره آمریکا سخت در تلاش است تا به دونالد ترامپ قدرت و اختیارات بیشتری را در مذاکره بر سر سوریه بدهد.

کنگره آمریکا خواستار تقویت اختیارات و قدرت ترامپ در مذاکره بر سر سوریه است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: کنگره سخت در تلاش است تا به دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا قدرت و اختیارات بیشتری در خصوص مذاکره با سوریه بدهد تا وی بتواند دولتهای سوریه، روسیه و ایران را تحت فشار قرار دهد.

این روزنامه افزود: اگر ترامپ این مساله را قبول کند، نه تنها قادر خواهد بود تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از موضع قدرت مذاکره کند بلکه خواهد توانست جان تعداد زیادی از مردم سوریه را نیز نجات دهد.

قدرت‌های غربی به شدت نگران ادامه پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه با حمایت متحدان آن هستند و بارها سوریه و روسیه را به کشتار غیرنظامیان در شهر حلب متهم کرده‌اند و مدعی هستند که پیروزی ارتش سوریه در حلب موجب ایجاد موج جدیدی از آوارگان خواهد شد.

به نظر می رسد ارتش سوریه اکنون با حمایت ایران و روسیه برای حمله به استان ادلب آماده می شود. روسیه نیز اخیرا اعلام کرده است که ترجیح می دهد به جای مذاکره با آمریکا، با ترکیه مذاکره کرده و با این کشور به توافق برسد.

دولت ترامپ هنوز به روشنی طرح و برنامه های خود را برای سوریه اعلام نکرده است ولی ترامپ گفته است که ایده های بسیار مستحکمی دارد که درباره آن با پوتین مذاکره کرده است. ترامپ برای پیشبرد سیاست های خارجی اش، رکس تیلرسون رئیس شرکت نفتی اگزون موبیل را به عنوان وزیر خارجه معرفی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.