اصفهان- در استان اصفهان شاهد آلودگی هوا و پساب های صنعتی هستیم که از جمله آنها می توان به کارخانه ی ذوب آهن در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان اشاره کرد که موجب آلودگی هوا شده است.

آلودگی های ذوب آهن سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین لنجان آفتاب که می زند صدای سرفه اهالی شهر و روستا بلند می شود.

ساز شعله های کوره های ذوب آهن این شهر کوک نیست و همین امر باعث  شده  دود این آتش چشم و سینه مردم شهر را بسوزاند، مردمی که حالا دیگر سرفه ها جان آنها را به لب رسانده است.

یکی از ساکنان شهر لنجان می گوید: بیماری ریوی داریم، صبح ها که بیدار می شویم دود همه جای منطقه لنجان را برمی دارد، دودی که به خاطر کوره های ذوب آهن است و ما که بیماری های ریوی داریم به سختی نفس می کشیم.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نام کارخانه ذوب آهن زرین شهر را به لیست سیاه خود اضافه کرده و به اتهام صنعت آلاینده از آن شکایت کرده است.

رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان تاکید می کند: با اقدامات این اداره کل، حجم آلودگی های کوره های ذوب آهن به یک دهم رسیده است.

صفی قلی ادامه می دهد: این کارخانه بیش از ده سال است که به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده است زیرا این سیستم های این کارخانه قدیمی فرسوده شده است.

وی اظهار می کند: البته ذوب آهن هم پیگیری هایی انجام داده اما کافی نبوده است، به همین دلیل پرونده ذوب آهن ه مراجع قضایی ارجاع شده و تحت پیگیری مراجع قضایی است

رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه متأسفانه مدیران ذوب آهن نتوانسته اند به وعده های خود در رفع نواقص و آلودگی های زیست محیطی در زمان مد نظر ما اقدام کنند، اضافه می کند: البته اقدامات زیادی توسط ذوب آهن برای کاهش آلودگی های کارخانه انجام شده اماکافی نیست.

وی خاطر نشان می کند: در حال حاضر آلودگی های ذوب آهن به یک دهم مقدار قبل رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.