ایلام- تصاویر این سرپناه در حال ریزش که با دعا و نیایش یک زن سالخورده و دو دختر یتیم اش و با توسل به یک تکیه گاه چوبی؛ سرپا ایستاده است، مربوط به قبل از انقلاب و خاور دور نیست بلکه همین نزدیکی های ما است.! این آلونک در حال ریزش در دل شهر ایلام( مرکز استان ) قرار دارد و دل هر رهگذری را به درد می آورد و هر انسان منصف و با وجدانی را از تمکن و دارایی خود بیزار می کند.!

سقف های هجومی و ویران؛ حاصل حقوق های نجومی ایران!

قدس آنلاین-غلامرضا محمدمرادی: در این سرپناه محقر که موریانه ها به سبک نجومی بگیران عصر ما؛ به سقف بی صاحب و فاقد زر و سیم و سم؛ یورش برده و بدون کوچکترین ترحمی آن را در آستانه سقوط قرار داده اند؛ یک زن سالخورده بی سرپرست به همراه دو دختر رنجورش؛ به سختی زندگی می کنند و از ترس فرود آمدن سقف؛ خواب و آرامش و راحتی ندارند.!

این خانواده دردمند از حداقل مایحتاج زندگی محروم اند و روزگارشان به تلخی می گذرد و چشم به راه اند تا شاید پیک خوش خبر از راه برسد و آنان را از این مصیبت ها برهاند.!

در عصری که ندای وامصیبتای نجومی بگیران گوش عرشیان و افلاکیان را کر کرده است و عده ای نیز این غارتگران را ذخیره انقلاب می نامند و برخی هم این" بخور بخورها " را حق السهم خود از انقلاب قلمداد می کنند؛ در جای جای کشور و بویژه استان ایلام، خانواده هایی هستند که نه سرپناه مناسبی دارند!! نه خورد و خوراکی!! نه البسه و پوشاکی و فقر و محرومیت از سر و روی شان می بارد.!

در ضلع شرقی شهر ایلام؛ خانواده ای زندگی می کنند که سقف چوبی خانه شان در حال ریزش است و فقر و نداری از سر و روی اهل خانه می بارد.!

سرپرست این خانواده رنجور و دردمند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۷۵ سال سن دارم و از بیماری دیابت به شدت رنج می برم، می گوید: همسرم ۴ سال پیش به علت ابتلاء به بیماری سرطان خون از دنیا رفته است و در زمان حیات اش برای دارو و درمان؛ هزینه های زیادی متحمل شده ایم و همچنان مقروض و بدهکار هستیم.!

وی با اشاره به اینکه تحت حمایت هیچ نهادی قرار نداریم و تنها از طریق اندک مستمری تأمین اجتماعی امرار معاش می کنیم، اظهار می دارد: متأسفانه زیر این سرپناه در حال ریزش؛ هیچ آرامش و آسایشی نداریم و روزگار را به سختی سپری می کنیم.!

این بانوی ایلامی با بیان اینکه علی رغم وضعیت بغرنج زندگی و معیشتی مان، تا کنون هیچ کدام از خیرین و ارگان ها و نهادها اندک توجهی به ما نکرده اند، بیان می دارد: بیشتر اوقات و از ترس پایین آمدن سقف خانه؛ خواب و آرامش نداریم و به سختی با زندگی دردمندانه خود دست و پنجه نرم می کنیم.!

وی با اشاره به اینکه تا کنون هرچه مکاتبه و تلاش کرده ایم، ره به جایی نبرده و هیچ نتیجه ای نگرفته ایم، یادآور می شود: امیدواریم که مردم نوع دوست، خیرین و ارگان ها و نهادهای حمایتی و انقلابی؛ این دردمندی و زندگی پردرد و رنج ما را احساس کنند و به یاری مان بشتابند.

این زن سالخورده که سرپرستی دو دختر یتیم را عهده دار است، با بیان اینکه باران رحمت خدا است و موجب خیر و برکت فراوان می شود، خاطرنشان می سازد: سیل سال گذشته ما را بسیار آزار داد و اغلب اوقات از بیم فرو ریختن سقف فرسوده خانه؛ دعا می کنیم که باران نبارد.!

وی خیرین نیک اندیش و نهادهای حمایتی را به یاری می طلبد و تصریح می کند: اگر درد و رنج و مشکلات ما از نزدیک مشاهده شود؛ قطعا بر اندیشه پاک و اقدام نیک انسان های خداجوی تاثیرگذار خواهد بود.!

گفتنی است؛ نام و آدرس این خانواده محروم و نیازمند ایلامی در دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام موجود است و در صورت نیاز، در اختیار خیرین و نهادهای حمایتی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.