نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه بنده به عنوان نایب رئیس مجلس نمی‌دانم اکنون در مجلس چه خبر است، گفت: باید کاری کنیم که مرکز پژوهش‌های مجلس نگاه هدفمند و سیستماتیک پیدا کند.

بنده به عنوان نایب رئیس نمی‌دانم اکنون در مجلس چه خبر است

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل از  فارس، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (29 آذرماه 95) در همایش نقش پژوهش در فرایند قانون‌گذاری اظهار داشت: مشکل کنونی ما نبود دادن اطلاعات است. 

وی با بیان اینکه باید مدیریت زمانی براساس شواهد باید وجود داشته باشد، افزود: در دنیا سیستمی ساختند که آن بهترین روش را از مجموعه داده‌ها و حوادث به دست آورده و تحقیق می‌کنند و سپس به سیستم های ارائه خدمت هدایت می‌شود. پس ما اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید بهترین را انتخاب کنیم.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در صنعت کشاورزی، بهداشت و درگیر حوزه‌ها ما اصولا قانونی می‌نویسیم که در آن ما باید بدانیم داده‌های ما کدام است و حرف‌های ما جای کدام رفتار اجتماعی را گرفته‌اند و سپس آن را به قانون تبدیل کنیم.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا قوانینی که ما می‌نویسیم بهترین است. به عنوان مثال ما یک قانون می‌نویسیم و پس از آن ده‌ها پینه و ماده به آن اضافه می‌کنیم. به این امر باید توجه داشته باشیم که آیا تصمیم‌ها و حرف‌های ما ریشه‌دار محکم است یا بی‌اساس.

پزشکیان ادامه داد: در قدم اول وجود داده‌های اطلاعاتی از واقعیت‌ها برای ما بسیار مهم است که متاسفانه فعلا این موضوع وجود ندارد. خیلی‌وقت‌ها عده‌ای را در شورا می‌گیرند و می‌گویند بررسی می‌کنیم ببینیم این شخص خطایی مرتکب شده یا خیر که این نشان می‌دهد ما قادر نیستیم که رویدادها را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. 

وی ایجاد یک سیستم بر مبنای بهترین شواهد را راهکار مناسبی در این میان خواند و افزود: ما نیاز داریم که به نمایندگان کمک شود تا این شواهد در اختیارشان قرار بگیرد چراکه حرف درست است که جامعه را نجات می‌دهد. امکان ندارد عده‌ای 38 سال به فکر اشتغال و کشاورزی و دیگر موارد باشند و به راه درست نرسند مگر اینکه راه را به درستی تشخیص نداده باشند. 

«ما هم‌اکنون به پژوهش داده‌ها و منطق نیاز شدید و فوری داریم. ما به چراغ علم و دانایی نیاز داریم و این تنها از وجود داده ها امکانپذیر است.»

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ابزار رسیدن به چراغ علم و دانایی از دست محققین و دانشمندان به دست می‌آید. ما باید کاری کنیم که مرکز پژوهش‌ها یک نگاه هدفمند و سیستماتیک پیدا کنند. من به عنوان نایب‌رئیس مجلس نمی‌دانم اکنون در مجلس چه خبر است. چراکه آنچه صورت می‌گیرد از نظر علمی مقابل دیدگان قرار نمی‌گیرد. آنچه باید ببینیم نیست ولی اگر داده‌های ما درست و علمی باشند آنگاه است که در می‌یابیم که چه اتفاقی افتاده است. 

پزشکیان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باید شاخص‌ها مقابل دیدگان قرار گیرند. در تلاشم که بتوانم چنین ابزاری را تعبیه کنم و بتوانم بفهمم و به دست آورم چراکه برای دیدن نیاز به ابزار و اطلاعات درست داریم. امیدواریم بهترین راه از مرکز پژوهش‌ها به ما برسد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.