مشهد- انتشار فراخوانی در فضای مجازی مبنی بر تجمع در مقابل کنسولگری ترکیه در مشهد موجب شد تا فرمانداری این شهر طی انتشار اطلاعیه ای این تجمع را عصر دوشنبه غیر قانونی دانسته و برای جلوگیری از این اقدام تمامی راه های ارتباطی به کنسولگری ترکیه در مشهد را با نیروهای امنیتی و حفاظ آهنی مسدود کند.

جوانان مشهدی اعتراض خود را با پخش شکلات و شیرینی ابراز کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در روزهای اخیر، جوانان حامی گفتمان انقلاب اسلامی و جمعیت رهروان راه امام (ره) و طلاب انقلابی در کنار شورای هماهنگی حزب الله، آمادگی خویش را برای برگزاری تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری ترکیه اعلام کردند.

با وجود اینکه شورای هماهنگی حزب الله شرق کشور طی روز گذشته اعلام به برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در مقابل سرکنسولگری ترکیه در مشهد را کرد اما فرمانداری مشهد این اقدام را غیرقانونی دانست و هشدار داد که با برگزارکنندگان این تجمع به شدت برخورد خواهد کرد.

انتظار پاسخگویی داشتیم

در همین رابطه مسئول شورای هماهنگی حزب الله شرق کشور در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه از روز گذشته فراخوان تجمع مقابل سرکنسولگری ترکیه در فضای مجازی منتشر شد اظهار کرد: این تجمع مقرر بود تا در راستای آزادسازی حلب و پاسخ به تجمع در مقابل کنسولگری ایران در استانبول و همچنین اعتراض به افرادی است که با شعار از تروریست ها حمایت کردند برگزار شود.

حمید استاد افزود: در این راستا فرمانداری اعلام کرد که باید ۷۲ ساعت قبل از برگزاری این تجمع برای دریافت مجوزهای لازم اقدام شود اما به دلیل اینکه امروز برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه کردیم با مخالفت  مسوولان روبرو شدیم اما در این راستا انتظار پاسخگویی سریعتر داشتیم.

وی تاکید کرد: افرادی که در مقابل کنسولگری ایران در ترکیه تجمع کردند را به عنوان مردم ترکیه نمی شناسیم چرا که مردم ایران و ترکیه همبستگی و وحدت خاصی  دارند و مردم ترکیه از ابتدا از انقلاب اسلامی ایران حمایت می کردند.

مسئول شورای هماهنگی حزب الله شرق کشور با تاکید بر اینکه این تجمع امروز مقابل سرکنسولگری ترکیه به منظور اعلام مواضع حزب الله بود ادامه داد: این تجمع مقرر بود تا در حمایت از مردم مظلوم سوریه و دولت بشار اسد، اعتراض به سیاست های اردوغان برای براندازی حکومت بشاراسد و از بین بردن کردها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه حلب به عنوان «ام الحرب» به معنای مادر جنگ ها شناخته می شود و پیروزی در آن بزرگترین پیروزی هاست، خاطرنشان کرد: مردم ایران امروز از آزادسازی و پاکسازی حلب از نیروهای داعش بسیار خرسندند و یکی از اقدامات ما در این برنامه توزیع شیرینی و شربت در بین مردم است.

توزیع شیرینی و شکلات

گفتنی است با وجود مخالفت محمد رحیم نوروزیان فرماندار تازه انتصاب یافته مشهد مقدس مبنی بر برپایی تجمع و در میان تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از این تجمع با این حال تعدادی از جوانان مشهدی با حضور در مقابل این کنسولگری به بهانه آزاد سازی حلب با توزیع شیرینی ضمن ابراز خوشحالی از این پیروزی اعتراض ضمنی خود را به سیاست های حمایت کننده از گروه های تروریستی اعلام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.