رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش های مجلس هر شش ماه یک بار از وضعیت اقتصادی کشور گزارشی ارائه دهد تا نمایندگان تصمیمات سنجیده ای بگیرند.

مرکز پژوهش ها گزارش های شش ماهه از وضعیت اقتصادی کشور ارائه دهد

به گزارش«قدس آنلاین» به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش ملی قانون گذاری و پژوهش گفت: همواره تاکید داشتم که مرکز پژوهش ها باید پلی برای ارتباط انجمن های علمی و دانشگاهی با مجلس باشد تا از ظرفیت فکری دانشگاه ها در امر نظارت و قانون گذاری استفاده کنیم.

وی افزود: باید ساز و کاری طراحی شود تا این ارتباط برقرار شده و رفت و آمدها و تبادل نظر با مراکز علمی و دانشگاهی مستمر باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس باید موتور فکری مجلس باشد، تصریح کرد: مرکز پژوهش ها چندی پیش اولویت های کاری مجلس را به نمایندگان ارائه داد اما کار مرکز پژوهش ها امروز این است که هر کدام از این اولویت ها را در زمان بندی مشخص ارائه کند، ارائه یک دورنما گام اولیه به حساب می آید. باید مرکز پژوهش ها در گام های بعدی اولویت ها را تشریح و پیشنهاد دهد تا کمیسیون های تخصصی مجلس بر اساس متن قوی ارائه شده کار خود را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرف یک تا دو ماه آینده متن اولویت ها از سوی مرکز پژوهش های مجلس به هیات رئیسه ارائه شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایجاد یک همفکری داخل مجلس مهم است گفت: گاهی طرحی ارائه می شود اما در جریان بررسی آن در داخل مجلس ممکن است تصمیمات متفاوتی گرفته شود به همین خاطر باید تلاش کنید همفکری در داخل مجلس به وجود آید. مثلا روز گذشته در جریان بررسی برنامه بین نمایندگان چالش بود که برخی مصوبات بار مالی داشته و دولت فربه می شود در حالی که تاکید بر چابک شدن دولت است.

لاریجانی گفت: مرکز پژوهش ها باید تلاش کند تا همفکری در موضوعات مختلف بین نمایندگان مجلس برقرار شود.

وی عنوان کرد: هر شش ماه یک بار گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و پیش بینی های موجود ارائه دهید تا نمایندگان نقاط قوت و ضعف کار را بدانند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: چند گزارش قبلی که در حوزه اقتصاد ارائه کردید بسیار مفید بود. امروز که وارد فاز جدیدی در کشور می شویم داشتن این ارزیابی های پایه، بسیار کمک می کند تا نمایندگان تصمیمات سنجیده بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.