مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: طرح پیوستن دانشگاه‌های ایرانی به نهضت جهانی دانشگاه بدون اعتیاد در مراحل نهایی تدوین است و تا ۲ هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

دانشگاههای کشور به نهضت جهانی دانشگاه عاری از دخانیات می پیوندند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سازمان امور دانشجویان، حمید یعقوبی در حاشیه همایش منطقه ای دانشگاه عاری از  دخانیات در مشهد افزود: بیش از چند صد دانشگاه جهان در لیست «دانشگاه عاری از دخانیات» وجود دارد و طرح پیوستن دانشگاه‌های ایرانی به این نهضت جهانی نیز در دستور کار است.

وی اظهار کرد: پس از ابلاغ این طرح در دانشگاه‌ها نباید سیگار کشیده شود و آثاری از اعتیاد نباید در دانشگاهها وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری چندین دانشگاه ایرانی به لیست جهانی دانشگاه های بدون اعتیاد افزوده می شوند.

یعقوبی با بیان اینکه برای پیوستن به این نهضت باید چارچوبهایی وجود داشته باشد افزود: برای تحقق این مهم باید فضاسازی محیطی و خلق محیط ذهنی عاری از دخانیات در دانشگاه ها شکل گیرد.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در دانشگاه ها از طریق برخوردهای انتظامی به جایی نمی رسیم لذا باید با فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: در تدوین و اجرای خط مشی های این طرح همه دانشگاهیان، نهادها، تشکلهای دانشجویی و استادان دانشگاه باید مشارکت داشته باشند.

یعقوبی افزود: فضای دانشگاه باید به گونه ای باشد که دانشجویان غیربومی از تهدیدها دور شده و سلامت روانی آنها به مخاطره نیفتد.

همایش منطقه ای دانشگاه عاری از دخانیات با حضور دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور شامل دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.