ساری- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسی مازندران ۱۰ سال بوده و نزدیک به میانگین کشوری است.

ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران شرایط مناسبی دارد

احمد آفرین محمدزاده در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در مازندران شرایط مناسبی دارد اما عمر ناوگان مینی بوسی نیز بالا بوده و فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه علاقه به تردد با ناوگان سواری در مازندران زیاد می باشد، اضافه کرد: مازندران با ۸هزار وسیله نقلیه سواری، ۱۹ درصد سواری های کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین، وجود زباله و نخاله در حاشیه جاده های استان را تایید و خاطرنشان کرد: درصدد هستیم برای برخورد با عوامل آلوده کننده حاشیه جاده ها، نشستی با رئیس کل دادگستری داشته باشیم تا برخوردهای قانونی با متخلفان تشدید گردد.

محمدزاده از نصب ترددشمار در ۱۰۰نقطه از محورهای استان خبر داد و یادآور شد: ۴۵ دوربین نظارت تصویری و ۸ دوربین ثبت تخلفات در راه های استان نصب می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نقطه از محورهای استان جهت نصب دوربین های ثبت تخلفات شناسایی شده است، ادامه داد: دو دستگاه سیستم هوشمند توزین متحرک در سطح محورها و در یک کیلومتری پلیس راه نصب شده و در این راستا کامیون های سنگین متوقف می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه اگر اضافه باری از سوی این سیستم ها مشاهده شود به اولین پلیس راه پیام ارسال می گردد، تاکید کرد: بار اضافه علاوه بر وارد کردن آسیب به فیزیک جاده، سیستم ترمز را هم دچار مشکل خواهد کرد.

محمدزاده با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها، توسعه راهسازی را دچار مشکل کرده و موجب ایجاد ترافیک و کاهش ایمنی شده است، گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

وی از توسعه مجتمع های خدمات بین راهی خبر داد و افزود: ۳۵ مجتمع خدمات رسانی بین راهی آماده بهره برداری بوده و ۳۰ مجتمع دیگر هم در دست ساخت می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.