عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به محرومیت موجود در حاشیه شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی گفت: از آنجا که این مناطق تاثیر بسیاری در گسترش جرم دارند، با کمک واقفان، خیران و ساخت مراکز فرهنگی و ورزشی می‌توان از آلوده شدن نوجوانان و جلوگیری کرد.

تاثیر موقوفات فرهنگی و ورزشی در کاهش جرایم

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، مصطفی کواکبیان درباره فواید وقف اظهار کرد: وقف بزرگترین سرمایه معنوی برای دنیا و آخرت است و همه دستگاهها باید برای گسترش این سنت نیک مشارگت کنند؛ شما کدام سرمایه را سراغ دارید که حتی پس از بخشیدن نه تنها از اندازه و مقدار آن کم نشود بلکه چندین برابر هم شود.

وی افزود: با توجه به نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف، وقف می‌تواند به بسیاری از این نیازها پاسخ داده و باعث پیشرفت زندگی افراد نیازمند شود.

این نماینده مجلس با اشاره به محرومیت موجود در حاشیه شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی تصریح کرد: از آنجا که این مناطق تاثیر بسیاری در گسترش جرم دارند، با کمک واقفان، خیران و ساخت مراکز فرهنگی و ورزشی می‌توان از آلوده شدن نوجوانان و جوانان این مناطق جلوگیری کرد.

کواکبیان درباره گسترش فرهنگ وقف در سالهای اخیر گفت: در چند سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در رابطه با امور وقفی هستیم اما باز هم می‌توان در این زمینه اقدامات مثبت بیشتری  انجام داد.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات مالی در سطح جامعه اگر مردم بدانند  آن چیزی را که می‌بخشند در محل خود و با حساسیت هزینه می‌شود، مطمئن باشید که استقبال در این زمینه چندین برابر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.