وزیر کشور با بیان اینکه به دلیل عملکرد احزاب، مردم به تشکل‌های سیاسی اعتماد ندارند، گفت: البته این نگاه امروز تغییر کرده و مردم به صورت لیستی رأی می‌دهند اما باز تا ایده‌آل فاصله داریم.

پرداخت یارانه به احزاب ضروری است/مردم به احزاب اعتماد ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با تأکید بر ضرورت پرداخت یارانه به احزاب گفت: مجلس باید مدافع این قضیه باشد.

وی افزود: ساختمان خانه احزاب قرار بود کلاً در اختیار احزاب باشد اما گویا بخشی از آن در اختیار این تشکل سیاسی نیست و ما در جلسه‌ای که با آقای قالیباف خواهیم داشت، این موضوع را یادآوری خواهیم کرد.

وزیر کشور همچنین یادآور شد: ترمیم و بازسازی خانه احزاب نیز بر عهده وزارت کشور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما از همکاری احزاب با وزارت کشور استقبال می‌کنیم، گفت: پایه و بدنه احزاب باید به مردم تکیه داشته باشد.

برگزاری ۴ جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی با حضور رهبر انقلاب / جلسه بعدی اردیبهشت ماه

وی با اشاره به جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: تاکنون چهار جلسه در حضور رهبر انقلاب برگزار شده است و حتی پروژه‌ای در این خصوص بحث شده که جلسه پنجم آن اردیبهشت ماه در محضر ایشان برگزار خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود اقتصاد مقاومتی را یکی از نیازها و ضرورت اصلی امروز کشور نام برد و خطاب به احزاب گفت: ببینید در این زمینه چه کمکی می‌توانید به احزاب داشته باشید.

رحمانی فضلی ادامه داد: سه استان دست وزارت کشور بوده است که ارزیابی دولت آن است که این سه استان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق بوده لذا سیاست اقتصاد مقاومتی در این سه استان به دیگر استان‌ها تعمیم داده می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت کشور این آمادگی را دارد که در بحث آسیب‌های اجتماعی و همچنین اقتصاد مقاومتی تفاهمنامه‌ای را با احزاب امضا کند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به ضرورت مقابله با مفاسد نیز گفت: امروز مبارزه با مفاسد به معضل و مشکل بزرگی تبدیل شده است و خواهشمندیم که در زمینه مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی، سیاسی نگاه نکنیم و سعی کنیم به صورت سازمان یافته، تشکیلاتی و منسجم، موضوع را بررسی کنیم.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به موضوع انتخابات گفت: احزاب، نقش‌آفرین و مؤثر در انتخابات هستند و ما آمادگی داریم که میز احزاب را با مشارکت احزاب تشکیل دهیم و حتی حاضریم که احزاب با تابلوهای خود در این میز شرکت کنند و ما منعی برای این کار نمی‌بینیم، چرا که هدف از تشکیل میز احزاب این نیست که کار سیاسی بشود.

وی در ادامه با اشاره به نقش خانه احزاب گفت: خانه احزاب باید در عمق بخشی نگاه سیاسی جامعه و ایجاد اعتماد به احزاب تلاش کند.

وزیر کشور با بیان اینکه به دلیل عملکرد احزاب، مردم به تشکل‌های سیاسی اعتماد ندارند، گفت: البته این نگاه امروز تغییر کرده و مردم به صورت لیستی رأی می‌دهند اما باز تا ایده‌آل فاصله داریم لذا باید احزاب اعتماد عمومی جامعه را جلب کنند که این یکی از وظایف خانه احزاب است.

رحمانی فضلی با اشاره به وحدت، انسجام و بحث امنیت ملی گفت: با توجه به شرایط منطقه و مسائل منطقه‌ای، با مشکلاتی مواجه شدیم که اقتضای وحدت و انسجام را چند برابر کرده است؛ بخصوص در زمان انتخابات باید حواسمان باشد که این وحدت و انسجام مختل نشود.

وی آب را یک خطر جدی برای کشور نام برد و گفت: موضوع آب یک مسئله بسیار حساس در شرایط کنونی است چرا که با خشکسالی مواجه هستیم. به طور مثال پنج استان درگیر این مشکل هستند که یک اقدام در یکی از آن استان‌ها، در استان‌های دیگر نیز تأثیرگذار است و اینها مسائلی است که اختلافات را تشدید می‌کند.

وزیر کشور، امنیت، سلامت و قانونی بودن را رویکرد وزارت کشور و شعار اصلی آن در انتخابات نام برد و گفت: البته ما باید به موضوع مشارکت هم دقت کنیم لذا پیش‌بینی ما این است که در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بیشتر خواهد شد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: نقش‌آفرینی برای افزایش مشارکت در انتخابات نیز از دیگر وظایف خانه احزاب است.

وی با اشاره به وجود ۲۴۸ حزب در کشور گفت: ما نمی‌توانیم به تمام این احزاب یارانه بدهیم، برخی می‌گویند بر اساس میزان فعالیت احزاب باید اولویت‌بندی کنیم، اما احزابی که فعالیت ندارند نیز می‌گویند یارانه به ما بدهید تا فعال شویم؛ لذا ما این آمادگی را داریم که برای کمک به فعال شدن احزاب، لایحه‌ای را با مشارکت آنان تدوین کنیم.

وزیرکشور با بیان اینکه خانه احزاب باید منشأ تحول بزرگ باشد، گفت: وقت آن نیست که ما در مورد ضرورت کار حزبی استدلال کنیم. امروز NGOها و سمن‌ها از احزاب پیشی گرفته‌اند و دولت نیز قادر به مدیریت مسائل اجتماعی نیست، چرا که سرعت زیاد شده است؛ لذا احزاب نیز باید نقش‌های مؤثر خود را در جامعه ایفا کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور تنها می‌تواند بسترساز باشد و این خانه احزاب است که باید برای افزایش نقش احزاب در جامعه برنامه‌ریزی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.