مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد.

حمایت ما از اوکراین درباره کریمه تردیدناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سَت پرس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در یک کنفرانس  مطبوعاتی از حمایت اروپا از اوکراین در موضوع کریمه خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست امروز شورای روابط اوکراین- اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: علیرغم شرایط سخت مرتبط با درگیری ها در شرق اوکراین و الحاق کریمه شاهد تلاش های مقامات اوکراینی هستیم.

وی ادامه داد: حمایت ما از اوکراین  وتمامیت ارضی این کشور تردیدناپذیر است و در این مسیر الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسیم. همچنین امروز درباره حمایت های فزاینده اروپا از اقدامات دیپلماتیک برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز پیرامون مناقشه ها در شرق اوکراین از طریق اجرای کامل پیمان مینسک به رایزنی پرداختیم.

لازم به ذکر است، سران گروه موسوم به نرماندی شامل کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و  آلمان تا کنون چندین بار گردهم آمده و درباره اجرایی کردن پیمان مینسک و پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین به رایزنی پرداخته اند.

گفتنی است، تا کنون اعضاء این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند. در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر «مینسک» پایتخت بلاروس به امضاء برساند. این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.