پیوستن دو بازیکن با ارزش به جمع تراکتورسازی تبریز به طور حتم قدرت این تیم را در نیم فصل دوم دوچندان خواهد کرد و این در حالی است که آنها رقابت میلیمتری با پرسپولیس بر سر قهرمانی دارند.

پرسپولیس و برانکو "پات" شدند/ تراکتورسازی اسب خود را برای نیم فصل دوم زین کرده است

به گزارش قدس آنلاین، با تایید برانکو ایوانکوویچ کاملا مشخص شد که تراکتورسازی قبل از اینکه نیم فصل اول لیگ برتر به هفته پایانی خود برسد بار خود را برای دور برگشت بسته است. سرخپوشان تبریزی از قبل مذاکرات خود را با گزینه های مورد علاقه شان به سرانجام رسانده بودند و به نوعی پرسپولیس و برانکو را بخاطر قوانین در ناک اوت کردند.

اگرچه برانکو ایوانکوویچ تلاش خود را به کار گرفته تا به ظاهر درباره پیوستن نوراللهی و عالیشاه به تراکتورسازی واکنش تندی نشان ندهد اما کاملا مشخص است که او از این شوک وضعیت روحی خوبی ندارد. پرسپولیس برای قهرمان شدن تنها تراکتورسازی را رقیب جدی خود می بیند و حالا این رقیب را تقویت می کند.

در این بین نوراللهی و عالیشاه هم کاملا در عمل انجام شده قرار گرفته اند چرا که گفته شده تراکتورسازی در پایان فصل دیگر حق گرفتن بازیکن سرباز را ندارد و این آخرین شانس دو ستاره تیم پرسپولیس بود تا در یک تیم لیگ برتری به میدان بروند در غیر اینصورت باید راهی لیگ یک و تیم های نظامی حاضر در این عرصه می شدند که آینده فوتبال این دو بازیکن را به مخاطره می انداخت.

اگرچه نوراللهی کمتر در این فصل به کار گرفته شده و عالیشاه نتوانست مهره تاثیرگذار فصل گذشته باشد (البته او اخیرا بخاطر مصدومیت دست در شرایط بازی قرار نداشت) اما هر دو بازیکن یاد شده از استعداد بالایی برخوردار هستند و در صورتی که روی فرم مطلوب خود باشند قدرت تیم تراکتورسازی را در بخش تهاجمی دو چندان خواهند کرد.

انتقال های اینچنینی البته در فوتبال اروپا چندان تازگی ندارد. تیمی مثل بایرن مونیخ همواره برای تضعیف دورتموند تلاش کرده در این سال ها ستارگان این تیم را خریداری کرده و حتی روی نیمکت هم بنشاند تا با وجود اینکه بازیکنان زنبورها را استفاده نکند اما اجازه ندهد آنها برای دورتموند به میدان بروند تا رقیب خود را تضعیف کند.

در لیگ انگلیس نیز از این اتفاقات گاه و بیگاه به چشم می آیند. پیوستن پتر چک دروازه بان سرشناس تیم چلسی به رقیب لندنی این تیم یعنی آرسنال انتقادات زیادی را نسبت به مورینیو (سرمربی وقت آبی پوشان) و آبراموویچ بدنبال داشت.

پیش از آن هم رابین فن پرسی از آرسنال راهی منچستر یونایتد شد و درخشش خیره کننده ای از خود بروز داد تا هواداران توپچی های لندنی انتقادات فراوانی به آرسن ونگر و سران باشگاه آرسنال داشته باشند.

با وجود این اتفاقات، کارشناسان فوتبال جهان، انتقالات اینچنینی را در مورد تایید قرار نمی دهند اما مورد تراکتورسازی به نظر کاملا خاص بوده است. پرسپولیس و برانکو به نوعی پات شده اند و عکس العملی در این شرایط نمی توانند نشان بدهند مگر اینکه قوانین راه دیگری را برای آنها باز کرده باشد و بازیکنان تا پایان فصل در جمع سرخپوشان پایتخت باقی بمانند که احتمال آن بسیار کم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.