کرمان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیچ وجه نباید انرژی خود را صرف واحدهای کوچک کرد افزود: در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید فعالیت های اطلاعاتی و اطلاعات عملیاتی را انجام داد و از مبدا رهگیری شود.

کالای قاچاق باید از مبدا رهگیری و با آن مبارزه شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید ذکاء اسدی عصر دوشنبه در  کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: نیروهای مربوطه فی البداهه با واحدهای کوچک صنفی برخورد نکنند و این مسئولیت را بر عهده اتاق اصناف بگذارند.

وی بر برخورد با باندهای بزرگ و سرباندها و کسانی که این شبکه های مافیایی را شکل می هند، تاکید کرد و ادامه داد: نیروهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به روز باشند زیرا قاچاقچیان سعی می کنند تا از فضاهای مجازی نیز استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: منابع اطلاعاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نباید در استان باشند بلکه باید درسیستان و بلوچستان و هرمزگان باشند.

ذکا اسدی افزود: کالاهای قاچاقی که در استان ماندگار شوند در انبارها نگهداری می شوند که می توان این انبارها را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها برخورد مستقیم امنیتی و انتظامی نداریم و با پیگیری تدابیر اقتصادی از جمله تعرفه گذاری می توانیم برای ورود و خروج  کالا  به روش های خوبی مجهز شویم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: امسال بیش از ۵۳۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان کشف شده که ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار بنی اسدی فر به مشکلات ماموران انتظامی در راستای برخورد با کالای قاچاق نیز اشاره و بیان کرد: نبود نمایندگی سازمان اموال تملیکی در شهرستان ها، نبود شعب تعزیرات حکومتی در همه شهرستان ها و برخی مشکلات قانونی از جمله این موارد است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز با تاکید براینکه کشفیات قاچاق کالا در استان کرمان در طول حدود ۱۵ سال اخیر بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: لازم است که تقدیر لازم از مجموعه های دست اندرکار در کشفیات کالای قاچاق استان کرمان صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.