گرگان- بر اساس قانون، پیش فروش عادی مسکن ممنوع است و باید تمامی قراردادهای پیش فروش و پیش خرید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود

متخلفان پیش فروش ساختمان به حبس و جریمه محکوم می شوند

به گزارش قدس آنلاین ،رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: بر اساس قانون ، پیش فروش عادی مسکن ممنوع است و باید همه ی قراردادهای پیش فروش و پیش خرید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود .

هادی هاشمیان با بیان این که پیش فروش عادی آپارتمان ها امروز بسیاری از هم استانی ها را در راهروهای دادگستری سردرگم کرده است خاطرنشان کرد:مشاوران املاک باید از تنظیم قراردادهای پیش فروش و پیش خرید آپارتمان ها خودداری و طرفین معامله را به دفاتر ثبت اسناد رسمی هدایت کنند در غیراین صورت در انتظار حبس و جزای نقدی باشند.

وی افزود: با وجود گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ قانون پیش فروش ساختمان، متاسفانه هنوز هم مردم بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیر رسمی و در قالب قولنامه های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می کنند.

وی افزود: با تلاش کارگروه ویژه ی دادگستری گلستان در آینده نزدیک همه ی ساز و کارها برای اجرای این قانون در استان فراهم می شود.

هاشمیان افزود: در قانون پیش فروش، ساز و کارهای مناسب برای جلوگیری از تضییع حق پیش خریدار و پیش فروشنده و همچنین پیشگیری از فروش یک واحد به چند نفر ، دیده شده است.

به گفته وی اجرایی شدن این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ بیت المال استان همچنین از  تشکیل کمیته ای برای بررسی و ساماندهی ساخت و سازها در زمین های شیب دار گرگان خبر داد و گفت:معاون عمرانی استاندار ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان،  مدیر کل آب و فاضلاب شهری ، شهرداری گرگان و مدیریت بحران استان اعضای این کمیته هستند تا راهکارهای ساماندهی ساخت و سازها در زمین های شیب دار گرگان و پیشگیری از حوادث ناگوار مانند رانش زمین در این مناطق را بررسی و چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.