یزد- مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: جهانگردی و گردشگری صنعتی چند وجهی است که توجه به آن در گسترش صنعت توریسم استان نقش موثری دارد و گردشگری تضمین کننده صلح جهانی است.

صنعت گردشگری تضمین کننده صلح جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دانش یزدی با بیان اینکه گسترش صنعت توریسم در قالب انواع خدمات، امر موثری در اشتغالزایی است اظهارداشت: استفاده از فناوری، رعایت استانداردهای جهانی، برنامه ریزی آموزشی، تبلیغاتی و تحقیقاتی نیز در رونق صنعت گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است. 
وی با اشاره به اینکه استان یزد چهار راه تمدن و فرهنگ بوده افزود: این موقعیت ویژه و قرار گرفتن به عنوان معبر تمدنی، فضاهای متنوع محیطی طبیعی به ویژه روستاهای هدف گردشگری، جذابیت های فراوانی برای گردشگری ایجاد کرده است.

دانش یزدی تصریح کرد: داشتن نیروی انسانی ماهر، متخصص و آموزش دیده در صنعت جهانگردی امری بسیار مهم است و در جلب رضایت گردشگران نقش مهمی دارد از این رو آموزش افراد باید کاملاً تخصصی باشد چرا که گردشگری صنعتی حساس است و با کوچکترین برخورد ناشایست ممکن است تبعات زیادی را در بر داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: بخش خصوصی باید به صورت جدی و تمام قد وارد حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شود چرا که گردشگری تضمین صلح جهانی و تلطیف تعاملات انسانی است که زمینه ‌ساز شکل ‌گیری تقاضای پایدار در بازارهای بالقوه گردشگری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: توسعه گردشگری حول این موضوع شکل گرفته که با سرویس و خدمات جذاب،‌ رضایت مشتریان در استراحت و آسایش جسم و لذت مادی فراهم شود. گردشگری دارای ظرفیت‌های نهفته دیگری است که توجه به آن‌ها در کنار دستورات خداوند می‌تواند علاوه بر آسایش جسم و لذت مادی به آرامش روح و توجه به معنویت و ارتقای اخلاق منجر شود.

وی  تصریح کرد:  استانداردسازی به منظور رشد زیرساخت های صنعت گردشگری همگام با رشد کیفیت در بخش های مختلف، برگزاری نمایشگاه های بین المللی در زمینه های مختلف گردشگری و تجهیز مجتمع های بین راهی از جمله برنامه هایی است که موجب تقویت پایه های صنعت گردشگری می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.