ساری- به همت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آیین «یلدای حماسه» در آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی امام علی(ع) ساری برگزار شد.

«یلدای حماسه» با حضور اسطوره های ایثار برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، خانواده ستادی این اداره کل در آسایشگاه جانبازان ساری حضور یافتند و با اجرای مراسم سنتی حافظ خوانی و موسیقی سنتی در کنار سفره ی یلدایی، روز خاطره انگیزی را رقم زدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این رابطه گفت: برای یاد کردن از بزرگان و خوبانی همچون جانبازان دفاع مقدس و بهره مندی از این کتاب های ناطق مقاومت و پایداری در آنجا حضور یافتیم و با برگزاری محفلی دل آرا، به استقبال شب یلدا رفتیم.

آرزو ولی پور با بیان اینکه جانبازان اسطوره های واقعی ایران هستند، افزود: تصمیم گرفتیم یلدایمان را در جایی برگزار کنیم که از رنگ و ریا و تعلق بدور باشد. جایی باشد که بشود راحت نفس کشید و مملو از عطر شهدا باشد.

فرزند اولین شهید فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه نسل جوان باید اسطوره هایش را بشناسد، اظهار کرد: «یلدای حماسه» در جمع این دلیرمردان درسی است که به ما نهیب می زند تا خودمان برای خواندن کتاب حماسه شان، فرصت سازی کنیم.

ولیپور خطاب به جانبازان این آسایشگاه گفت: از این پس با برنامه به میان شما خواهیم آمد و با هم کتاب خواهیم خواند. ما از  کتاب شرمندگی و شما از کتاب بالندگی و ایستادگی بگویید.

در پایان مراسم دکتر فردوس حاجیان جانباز شیمیایی و معلم برگزیده یونسکو که امسال به عنوان نامزد دریافت نوبل معلمی در جهان انتخاب شده است با اجرای برنامه، حال و هوای خاصی در برنامه ایجاد کرد.

پذیرایی به سبک شبهای یلدا و اهدای کتاب به جانبازان توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز از دیگر بخش های این برنامه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.