سمنان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به دریافت های غیر مجاز گفت: دولت می‌گوید دلیلی ندارد برخوردی با این افراد شود و دولت‌مردان علاقه‌ای به اعمال قانون، شفافیت و عدالت ندارند.

 برخورد جدی با هر فردی که دریافتی غیرمجاز داشته ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به لزوم ثبت سامانه دستمزد و حقوق گفت: دولت باید این امور را برای عموم مردم و دستگاه‌های نظارتی شفاف‌سازی کند.

ثروتی با تأکید بر اینکه عموم مردم در چاپی که از متن طرح انجام‌شده، مطالبی را خواندند که قابل توجه است، اضافه کرد: این موضوع هم باید اصلاح شود و تنها نباید برای دستگاه‌های نظارتی باشد؛ دیوان محاسبات، دستگاه نظارتی است؛ ولی حقایق را منتشر نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به اینکه دیوان محاسبات بر اساس مصوبه غیرقانونی دولت که حقوق‌ها را ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بیان کرده، خلاف قانون عمل می‌کند، افزود: با هر کس که یک ریال یا چند میلیون تومان دریافتی غیرمجاز داشته، باید برخورد جدی شده و اعمال قانون شود.

ثروتی با بیان اینکه قوه قضاییه وظیفه ذاتی خود را به‌عنوان ناظر بر حسن اجرای قوانین درست انجام دهد، تصریح کرد: هم‌پوشانی و پنهان‌کاری در اجرای قوانین در سیستم‌های نظارتی و دیوان محاسباتی نباید وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم تأکید کرد: دولت می‌گوید دلیلی ندارد برخوردی با این افراد شود و دولت‌مردان علاقه‌ای به اعمال قانون، شفافیت و عدالت ندارند.

ثروتی ادامه داد: از خود رئیس‌جمهور گرفته تا معاونان و سایر دولت‌مردان علاقه‌ای به این مهم ندارند؛ این طرح برای اجرای قانون خوب بوده، ولی مهم عمل دقیق به قانون است.

وی با بیان اینکه مگر قانون مدیریت خدمات کشوری نگفته است که مدیران و مسؤولان کشوری می‌توانند حداکثر هفت برابر حداقل حقوق دریافتی داشته باشند، گفت:‌ حداقل حقوق امروز ۹۰۰ هزار تومان است و مسؤولان کشوری باید بر این اساس دریافتی داشته باشند.

ثروتی با تأکید بر اینکه مبالغی که دولت اعلام می‌کند خالص دریافتی بعد از حذف مالیات و عوارض و ... است و به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌رسد که غیرقانونی است، افزود: چطور ناخالص دریافتی کارگران باید در فیش حقوقی بیاید و برای مدیران و دولت‌مردان اتفاقی نمی‌افتد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه پزشکان هم با کارانه‌ها رقم بالایی دریافتی دارند و باید نظارت بر این امور صورت گیرد، ادامه داد: کارانه نباید غیر از حقوق حساب شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با بیان اینکه چرا دریافتی‌های دیگر را غیر از حقوق محاسبه می‌کنند، تصریح کرد: اگر بهترین قانون هم مصوب شود؛ ولی اجرا نشود، تأثیری ندارد. مگر چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی تخصیص داده نشد، پس چرا اجرا نشده است؟

وی ادامه داد: مگر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مسکن اختصاص ندادند، پس چرا اجرا نشد؟ خیلی از قوانین داریم که متأسفانه اجرا نمی‌شود. وقتی هر سال تفریق بودجه می‌گیرند، شاهد تخلفاتی در قسمت عدم اجرای قانون بودجه هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم اظهار کرد: دولت باید پرداختی به شهرداری داشته باشد؛ ولی نمی‌دهد و بودجه‌های عمرانی را به‌درستی هزینه نمی‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.