سرپرست فدراسیون هندبال گفت: در هلند مسابقات و مربیان خارجی و عملکرد آنها را از نزدیک می‌بینم و شاید فرصتی باشد تا مربی تیم ملی انتخاب شود.

اکبری: برای شناسایی مربیان خارجی، با تیم شهرداری کاشان به هلند می‌روم

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی اکبری در گفتگو با تسنیم در خصوص حضورش در هلند به همراه تیم شهرداری کاشان اظهار داشت: پیش داوری در مورد این سفر درست نیست با توجه به شرایط این مسابقات در صورت همراهی این تیم  در آن مقطع زمانی مسابقات و مربیان خارجی و عملکرد آنها را از نزدیک می‌بینم و ممکن است شرایطی فراهم شود تا  اگر مربی خوبی را شناسایی کردیم در بخش آقایان انتخاب کنیم و شاید بتوان در این خصوص رایزنی و مطالعه کرد و برای حضور تیم بانوان در مسابقات آسیایی برای چند ماهی از مربی خارجی استفاده کرد تا تیم نتیجه خوبی کسب کند. برای نوجوانان و جوانان هم به دنبال مربی هستیم و حضور در هلند فرصت خوبی برای شناسایی و سنجش عملکرد مربیان خارجی است.

وی در ادامه افزود: مسابقات هلند تورنمنت معتبری است و فرصت خوبی است تا از آن استفاده کنیم و برای تیم ملی فکری کنیم. برای  موفقیت تیم ملی به مربی خارجی نیاز داریم. تنها بر اساس یک رزومه نمی‌توان مربی انتخاب کرد و این مسابقات فرصتی است تا عملکرد و رفتار مربیان خارجی را ببینیم و نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

سرپرست فدراسیون هندبال در خصوص دلیل اعزام تیم شهرداری کاشان به جای تیم ملی به این مسابقات گفت: شرایط مالی فدراسیون را به خوبی می‌دانید و در ابتدا هم بحث اعزام تیم ملی نبود. شهرداری کاشان 8-9 بازیکن ملی‌پوش دارد و فرصت خوبی بود با توجه به هزینه‌ها به این مسابقات اعزام شود. شهرداری می‌تواند ضمن حضور در لیگ و تمرین در داخل کشور، در این مسابقات خود را محک بزند. بحث تیم ملی یک موضوع انحرافی است که برخی از دوستان مطرح کردند.

اکبری در خصوص ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون هندبال نیز تصریح کرد: هرکسی بخواهد باید در فدراسیون حاضر و فرم را بگیرد و همان جا ثبت‌نام کند.کار ثبت‌نام انتخابات فدراسیون‌ها بر عهده دبیر مجمع است و مهدی حیدری از سوی وزارت ورزش برای این موضوع انتخاب و کار ثبت نام را انجام می‌دهد. برای اینکه برای هیچ کاندیدا تبلیغ نشود طبق عرف اسامی در روز آخر اعلام می‌شود و اگر زودتر اعلام شود فرصتی برای تبلیغات است. بعلاوه دبیر مجمع از سوی وزارت انتخاب شده و اگر کسی سوالی دارد می‌تواند از دفتر امور مجامع فدراسیون های وزارت ورزش پیگیری کند چرا که ممکن است اسمی از سوی فدراسیون اعلام شود اما فرد انصراف دهد و این روال درستی نیست.

وی در خصوص  زمان معرفی مربی تیم ملی نیز یادآور شد: در حال  هماهنگی برای برگزاری جلسه کمیته فنی هستیم. با دوستان صحبت شده است و در جلسه کمیته فنی، کاندیداها مطرح و سرمربی انتخاب می‌شود. ما به صورت کلی فکر می‌کنیم و سال آینده برای هندبال بسیار مهم است و باید در رخدادهای مهم شرکت  کنی مو تیم ملی آماده باشد چون بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم و باید به دنیال کسب سهمیه المپیک 2020 باشیم. تا فرصت است باید از آن استفاده کرد و مسابقات هلند نیز فرصت مناسبی برای شناسایی مربی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.