سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از ارجاع پرونده محمود صادقی به قوه قضائیه خبر داد.

صادقی گفت توئیت ها متعلق به وی نبوده است/ ارجاع ۴ پرونده به قوه قضائیه

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز عصر این هیأت گفت: جلسه امروز پیرامون بررسی پرونده آقای محمود صادقی نماینده تهران بود که به جمع‌بندی رسیدیم.

وی افزود: موارد شکایتی از آقای صادقی بسیار زیاد است که 7 مورد از این شکایت‌ها درباره یک موضوع یعنی بحث بورسیه‌ها بود که این 7 مورد شکایت اشخاص حقیقی درباره بورسیه‌ها بود که به دلیل اینکه اعتبارنامه صادقی در آن زمان تأیید نشده بود، بنابراین در صلاحیت این هیأت قرار نگرفت اما او باید در دادگاه پاسخگوی این موضوع باشد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین تصریح کرد: دومین پرونده‌ای که در مورد محمود صادقی موردبررسی قرار دادیم در مورد شکایت ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان از وی بود که ما در جلسات این هیأت امیدوار بودیم این موضوع حل و فصل شود، اما با توجه به اینکه نماینده کاشان از شکایت خود صرف‌نظر نکرده و رضایت نداد، پرونده شکایتش از محمود صادقی با صلاحدید هیأت نظارت به دادگاه ارسال شد.

جمالی نوبندگانی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که در خصوص شکایت از محمود صادقی مطرح شد، شکایت مدعی‌العموم نسبت به مصاحبه‌های صادقی در موارد مختلف بود که یک مورد اخیراً در شیراز و در یک مورد هم در نطق خود درباره قوه قضائیه اظهارنظر کرده بود، او همچنین در صحن علنی مجلس نسبت به یکی از قضات توهین کرده بود.

وی ادامه داد: موضوع سومی که سبب شد پرونده او به دادگاه ارسال شود، شکایت قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده یاشار سلطانی بود که این سه مورد جزو وظایف نمایندگی او تشخیص داده نشده و پرونده‌اش به قوه قضائیه ارجاع شد.

وی در خصوص شکایت از صفحه توئیتر محمود صادقی نیز گفت: با توجه به اینکه محمود صادقی در صفحه توئیتر خود درباره موارد مختلفی از جمله قوه قضائیه، اظهارنظر کرده بود، در این هیأت موردبررسی قرار گرفت که البته آقای صادقی ادعا کرد این توئیت‌ها متعلق به او نبوده و در قالب کامنت یا از سوی شخص دیگری درج می‌شده است و توجیه او این بود که این مطالب در توئیت او کامنت هستند که در این رابطه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به او تذکر داد که باید رعایت کند چراکه مسئولیت صفحه شخصی با خودش است نه با شخص دیگری.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره شکایت یکی از قضات از محمود صادقی نیز گفت: با بررسی این موضوع به این نتیجه رسیدیم که درخصوص بحث شکایت قاضی مربوط به جلب او در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) بهتر بود قوه قضائیه از طریق ریاست مجلس و این هیأت موضوع شکایت و او را رسیدگی می‌کرد تا روش مناسب‌تری برای این مسئله وجود داشته باشد که این هیأت این موضوع را خلاف شأن نمایندگی تشخیص نداد.

وی در خاتمه گفت: البته یک مورد هم شکایت از اظهارنظر محمود صادقی درباره قانون اساسی و شهید بهشتی بود که این موضوع هم خلاف وظایف نمایندگی او شناخته شد و پرونده او در این مورد هم به قوه قضائیه ارسال شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.