سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر حمایت ایران از صلح و ثبات در افغانستان گفت، توسعه روابط اقتصادی جهان با این کشور وظیفه بین المللی و رهیافتی موثر برای تضمین صلح، ثبات و امنیت افغانستان است.

تقویت همکاری های اقتصادی بین المللی ضامن صلح، ثبات و امنیت در "افغانستان" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، غلامعلی خوشرو روز دوشنبه در نشست ویژه شورای امنیت در باره وضعیت جاری افغانستان اظهار داشت: بر اساس گزارش دبیرکل ایجاد ثبات و امنیت همچنان مشکل اصلی رویاروی دولت وحدت ملی افغانستان است. 

وی اضافه کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره حامی برقراری صلح و امنیت و توسعه اقتصادی در این کشور بوده و معتقد است در دورانی که دولت افغانستان همزمان با رویارویی با مشکلات اقتصادی در خط مقدم مبارزه با طالبان و اخیرا داعش قرار دارد، جامعه بین المللی موظف است که دولت وحدت ملی این کشور را در هر دو جبهه مبارزه با تروریسم و نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی یاری کند.
 
سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: از نظر ایران توسعه روابط اقتصادی با افغانستان رهیافتی برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در این کشور نیز به شمار می‌رود و ایران همواره در این مسیر گام برداشته است که در این باره می توان تکمیل طرح‌های زیر بنایی مهمی چون ایجاد بندر چابهار و راه آهن خاف – هرات را به عنوان نمونه‌های از این همکاری اقتصادی دانست و از همه بازیگران منطقه ای خواست تا در این طرحها مشارکت کنند. 

خوشرو اظهار داشت: روند افزایش 43 درصدی کشت مواد مخدر به عنوان یکی از منابع مهم مالی گروه های تروریستی و نیز یک مشکل اجتماعی نگران کننده است و جامعه بین المللی لازم است تلاش های خود را برای معکوس کردن این روند و ارائه راه حل های جایگزین متمرکز کند تا اقتصاد تغذیه کننده جنگ را به اقتصاد پایدار تبدیل کند. 

وی تصریح کرد، همکاری های دو کشور در مبارزه با مواد مخدر و بازگشت پناهندگان افغانی نیز قابل توجه است و ایران همچنان به میزبانی خود از هزاران پناهنده افغانی ادامه و حتی به مهاجران غیرقانونی نیز خدمات ارائه می‌دهد. 

وی تاکید کرد، همچنین ایران از فعالیت‌های سازمان ملل برای تقویت ظرفیت‌های ملی افغانستان بر اساس اولویت‌های تعیین شده توسط دولت افغانستان حمایت می‌کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.