کرج- استاندار البرز کاهش آلودگی هوا را در گرو همراهی و همکاری تمامی آحاد جامعه دانست و استفاده از قطعات کاهش آلودگی هوا برای خودرو ها را ضروری عنوان کرد.

استفاده از قطعات کاهش آلودگی در خودرو ها ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید طهایی روز دوشنبه در چهارمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که در استانداری البرز برگزار شد بیان کرد: ‌در نظر داریم تا خودروهای ادارات، سازمان ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی را به صورت قانونی ملزم به استفاده از کاتالیست برای کاهش آلودگی خودروها کنیم.

وی با اشاره به حضور یک تولید کننده کاتالیست در این نشست، گفت: در صورتیکه مراکز معاینه فنی برای ارایه برگه معاینه فنی، خودروها را ملزم به استفاده از این قطعه کنند، سلامت به جامعه بازگردانده می شود.

استاندار البرز اجرای مناسب این طرح را نیازمند همراهی مردم و همچنین وجود افراد متخصص در این بخش دانست و اظهار داشت: با استفاده از سوخت یورو ۴ و کاتالیزورها و کاتالیست ها محیط زیست را سالم تر و سلامتی جامعه افزون تر می شود.

طهائی همچنین افزود: بسیاری از تعمیرکاران خودروها آشنایی مناسبی با سیستم خودروهای جدید ندارند که در صورت بروز هرگونه ایراد فنی و کامپیوتری برای آن ها به مشکل برمی خوردند.

طهایی بیان داشت: براساس گزارش حفاظت محیط زیست کاهش ۳۵ درصدی آلودگی هوای استان ناشی از استفاده از بنزین یورو ۴ و همچنین حذف سوخت مازوت روزانه ۲ میلیون لیتری نیروگاه منتظر قائم فردیس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.