نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 70 درصد رشد اقتصادی در کشورمان مربوط به درآمدهای نفتی است و این در حالی است که رشد واقعی اقتصاد با افزایش سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

بیش از 70 درصد از رشد اقتصادی مربوط به درآمدهای نفتی است/ تأکید بر نقش سرمایه‌گذاری در رشد اقتصادی واقعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به اظهارات رئیس ‌جمهور در خصوص رشد اقتصادی  7.14 درصدی در کشور، اظهار داشت: بیش از 70 درصد از رشد اقتصادی ایجاد شده تنها مربوط به فروش نفت و خام ‌فروشی در این حوزه است و نه سرمایه‌گذاری؛ رشدی در حوزه اقتصادی واقعی است که بر اساس افزایش سرمایه‌گذاری به ‌دست آید.

وی افزود: طبق آمار موجود در سال 94 و سه ماه نخست سال 95 رشد سرمایه‌گذاری به ‌ترتیب منفی 15.7 درصد و منفی 10 درصد بوده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان داشت: رئیس ‌جمهور در حالی سخن از رشد 7.14 درصدی اقتصاد به میان می‌آورد که مرکز پژوهش‌های مجلس رشد اقتصادی سال 94 را منفی 4 درصد و مرکز آمار نیز رشد اقتصادی در این سال را مثبت یک درصد عنوان می‌کنند.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه مردم باید آثار رشد اقتصادی را در زندگی خود ببینند که چنین امری محقق نشده است، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که بهره‌وری، رشد اشتغال و افزایش تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت وضعیت بهتری را نسبت به گذشته پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد 8 درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه، گفت:‌ رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد نیاز به سرمایه‌گذاری 380 هزار میلیارد تومانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.