مهاجمان مسلح دیروز (سه شنبه) در یک درگیری جدید در منطقه الکرک چهار پلیس اردنی را کشتند.

چهار پلیس اردنی به دست مهاجمان مسلح کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مومنی سخنگوی دولت اردن گفت که نیروهای امنیتی اردن در جریان عملیات سرکوب مظنونان به همکاری با گروه تروریستی داعش مورد حمله مهاجمان مسلح قرار گرفتند. این عملیات در منطقه الکرک در ۱۲۰ کیلومتری جنوب امان (پایتخت) در جریان بود. این منطقه روز یکشنبه صحنه حمله ای دیگری بود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در نتیجه آن ۱۰ نفر از جمله یک گردشگر کانادایی کشته شدند.
مومنی شامگاه سه شنبه اعلام کرد که عملیات مقابله با مهاجمان مسلح همچنان ادامه دارد و وارد مرحله نهایی شده است.
وی اضافه کرد: یک تروریست در جریان این عملیات کشته و شمار دیگری از تروریست ها نیز دستگیر شده اند.
سخنگوی دولت اردن گفت که نیروهای امنیتی این کشور روز سه شنبه به محل زندگی یکی از مظنونان همکاری به داعش رفته بودند. این فرد اعتراف کرده است که با این گروه تروریستی و حمله روز یکشنبه ارتباط دارد.
به گفته مومنی فرد مظنون پس از حضور نیروهای امنیتی در مقابل منزلش به روی بام رفت و از آنجا یک پلیس را هدف قرار داد و کشت.
سه پلیس دیگر پس از حضور مهاجمان مسلح بیشتر در تیراندازی کشته شدند.
کرک یکی از مناطق گردشگری اردن است. در حادثه روز یکشنبه هفت پلیس، دو غیرنظامی اردنی و یک گردشگر کانادایی کشته شدند. در این حادثه ۳۴ نفر دیگر، از جمله دو تبعه خارجی نیز زخمی شدند.
در این حادثه چهار مهاجم توسط نیروهای امنیتی اردن کشته شدند.
در ماه جون (خرداد/تیر) نیز انفجار یک بمب انتحاری نزدیک مرز اردن با سوریه، هفت کشته بر جا گذاشت؛ داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
بر اساس برخی منابع مطلع، حدود ۴ هزار اردنی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند و حدود ۴۲۰ نفرشان از سال ۲۰۱۱ تاکنون کشته شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.