به همت روزنامه قدس، نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» با حضور نویسنده و کارگردان و اصحاب رسانه در مشهد برگزار می‌شود.

اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی مشهد به تماشای «یتیم خانه ایران» می نشینند

قدس آنلاین - نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که هم اکنون در سینماهای کشور درحال اکران است، با حضور نویسنده و کارگردان فیلم در خراسان رضوی برگزار می‌شود.
در این برنامه که به همت موسسه فرهنگی مطبوعاتی قدس برگزار می شود اصحاب رسانه و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی گرد هم می آیند تا از سازنده این اثر سینمایی فاخر تجلیل به عمل آورند.
این برنامه یکشنبه ۵ دی ماه ساعت ۱۷ در آمفی تئاتر موسسه فرهنگی قدس برگزار خواهد شد.

«یتیم خانه ایران» قطعه ای حذف شده از تاریخ معاصر کشور و داستان خشکسالی بزرگ ایران را در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ به تصویر کشیده است. اتفاقی که در بحبوحه جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای روس و انگلیس افتاد و طی آن حدود ۹ میلیون نفر که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می داد به وبا مبتلا شده و در اثر سوء تغذیه فوت شدند.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، ، برایان طرفه، برت جان کورن و درشن آناند از جمله بازیگران اصلی فیلم تازه طالبی هستند. محمدرضا تخت کشیان نیز تهیه کنندگی کار را به عهده داشته است.

این فیلم تا امروز توانسته در کمتر از ۲ ماه بیش از یک میلیارد تومان از سهم گیشه ها را به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.