پلیس ضد تروریسم اندونزی روز چهارشنبه سه مظنون را در تیراندازی و درپی احتمال عملیات تروریستی انتحاری به هلاکت رساند و یک بمب را در خانه ای در جنوب جاکارتا پایتخت این کشور کشف کرد.

پلیس اندونزی سه تروریست انتحاری را به هلاکت رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پلیس ویژه مبارزه با تروریسم اندونزی اعلام کرد سه تروریست مظنون به ضرب گلوله کشته شدند.
این حملات پلیس پس از آن انجام شد که یکی از افراد مظنون دستگیر شده اعتراف کرد شبکه آن ها در حال آماده شدن برای بمب گذاری های انتحاری است.
پلیس اعلام کرد حملات تروریستی براساس اعتراف یکی از ۱۴ مظنون دستگیر شده که قصد داشتند حملات انتحاری در جاکارتا پایتخت انندونزی و جاهای دیگر انجام دهند، لو رفت.
به نوشته تارنمای 'تمپو'، 'ریکوانتو' سخنگوی پلیس گفت: در این حمله، ما سعی به مراقب داشتیم، اما آنها بمبی را از داخل خانه به بیرون پرت کردند که منفجر نشد. سپس آنها از داخل خانه خارج شدند.
فیلم تلویزیون اندونزی نیز نشان داد یک افسر با برتن کردن لباس ضد انفجار وارد خانه شد، مکانی که مردم محلی پلیس را تماشا می کردند.
سخنگوی پلیس اندونزی گفت که از داخل خانه یک بمب بزرگتر کشف شده است و در حال حاضر در حال بررسی برای خنثی کردن آن است.
وی گفت که یک مظنون نیز زنده دستگیر شده است.
'سوپاردان' یک افسر ارشد پلیس ساوت تنگرنگ، گفت که پس از بازجویی های اولیه از مظنونی که زنده دستگیر شد، به نظر می رسد طرحی برای استفاده از بمب بزرگتر در پایان سال جاری میلادی وجود داشته است.
پلیس اندونزی روز سه شنبه اعلام کرده بود از ۱۴ مظنون مربوط به حملات انتحاری برنامه ریزی شده در جاکارتا و خارج از جزیره پرجمعیت جاوا بازجویی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.