رهبران هند و قرقیزستان تروریسم را مهمترین چالش آسیا عنوان و بر همکاری 2کشور در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کردند.

رهبران هند و قرقیزستان:تروریسم مهمترین چالش آسیا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'المازبیک اتامبایف'رئیس جمهوری قرقیزستان و 'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند روز چهارشنبه در پایان دیدار دوجانبه در دهلی نو با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند برقراری صلح و امنیت یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی کشورها است.
هند و قرقیزستان در ادامه این بیانیه، خواستار تصویب کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم شدند.
'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند در پایان دیدار با رئیس جمهوری قرقیزستان گفت در این دیدار در زمینه افزایش همکاری ها برای مبارزه با تروریسم تبادل نظر شد.
رئیس جمهوری قرقیزستان نیز در سخنانی با محکوم کردن حمله های تروریستی اظهار کرد هند و قرقیزستان با پیشینه تاریخی و دارا بودن ارزش های اساسی مانند دموکراسی و حقوق بشر عزم جدی برای مبارزه با تروریسم دارند.
هند و قرقیزستان در این سفر، شش یاداشت تفاهم در زمینه مبارزه با تروریسم، کشاورزی، گردشگری و جوانان امضا کردند.
'المازبیک اتامبایف' رئیس جمهوری قرقیزستان روز یکشنبه برای سفری چهار روز در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و تجاری وارد دهلی نو شد.
وی با 'پرناب موکرجی ' رئیس جمهوری، 'نارندرا مودی' نخست وزیر و 'حامد انصاری' ' معاون رئیس جمهوری در خصوص گسترش روابط تجاری و دفاعی بین هند و قرقیزستان گفت وگو کرد.
این نخستین سفر ' المازبیک اتامبایف' رئیس جمهوری قرقیزستان به هند است.
'نارندا مودی' نخست وزیر هند سال گذشته با سفر به قرقیزستان در خصوص گسترش روابط دفاعی و نظامی با رئیس جمهوری این کشور گفت وگو کرده بود.
هند برای گسترش روابط دفاعی و نظامی با قرقیزستان که دارای مرز مشترک با چین است، اهمیت زیادی قائل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.