تبریز- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در هر ساعت ۱۹ طلاق به ثبت می‌رسد، گفت: فاصله میان ازدواج و طلاق ۲ تا پنج سال است

فاصله میان ازدواج و طلاق ۲ تا پنج سال است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان، سلمان خدادادی، با بیان اینکه در هر ساعت ۱۹ طلاق ثبت می شود، گفت: در سال گذشته ۱۶۳ هزار مورد طلاق در کشور به وقوع پیوست که بر اساس این آمار  در هر ۱۹ ساعت یک طلاق در کشور ثبت شده است؛ این آمار بسیار تکان دهنده است بنابراین به صورت ریشه ای باید در جهت توقف آمار طلاق در جامعه گام برداشت.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در گذشته فاصله میان ازدواج و طلاق ۳ تا هفت سال بود، افزود: در گذشته طلاق ها بیشتر در ۷ سال اول زندگی اتفاق می افتاد اما متاسفانه در حال حاضر فاصله میان ازدواج و طلاق ۲ تا پنج سال است که این موضوع نشانه شیوع طلاق و عمق آسیب های اجتماعی در جامعه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، دو میلیون و ۵۵۳ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، گفت: این در حالی است که این آمار در سال ۱۳۸۵ یک میلیون و ششصد و چهل و شش هزار نفر بوده است و از سال ۱۳۸۵ تا ۹۰ یعنی در طول ۵ سال بیش از یک میلیون و صدهزار نفر به آمار زنان سرپرست خانوار افزوده شد که بخش قابل توجهی از این زنان دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی و دیگر معضلات اجتماعی هستند.

خدادادی با بیان اینکه زنانی که در سن پایین خودسرپرست و سرپرست خانوار شده اند در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: اکثر این زنان در سنین ۲۰ تا ۲۵ سالگی قرار دارند.

وی اعتیاد را عامل عمده طلاق ها دانست و افزود: اعتیاد شوهر، مشکلات اقتصادی، بیکاری و عدم تامین نیازهای خانواده، دخالت خانواده ها، عدم توجه به آموزش و مشاوره های قبل از ازدواج از جمله عواملی است که مشکلات خانوادگی و افزایش آمار طلاق را در کشور به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، با تاکید بر توجه جدی به آمار بالای طلاق در کشور، تصریح کرد: افزایش سن ازدواج نیز در افزایش آمار طلاق موثر است، در حال حاضر سن ازدواج به ۳۰ سال رسیده ضمن آنکه با کاهش آمار ازدواج روبرو هستیم، در واقع افزایش طلاق با کاهش آمار ازدواج برابری میکند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه معضل طلاق آسیب های اجتماعی زیادی را برای فرزندان به همراه دارد، گفت: در بطن این معضل آسیب های زیادی نهفته است زیرا به واسطه طلاق پرورش و تربیت بچه ها دستخوش تغییر قرار گرفته ،فرزندان طلاق هم اغلب دچار مشکلاتی نظیر افسردگی و انزوا، پرخاشگری، افت تحصیل، ترک تحصیل، کج‌روی‌هایی نظیر قتل، سرقت و ... می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دستگاه ها باید در جهت توقف آمار طلاق باشد نه کاهش آن، تصریح کرد: در صورتی که نمی توان در جهت کاهش آمار طلاق اقدامی انجام داد حداقل باید به گونه ای عمل شود که این آمار متوقف و از افزایش آن جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تدوین طرح های کنترل و کاهش طلاق هیچ گره ای از معضل طلاق رفع نمی کند، ادامه داد: چنین طرح هایی در کاهش طلاق موثر نیستند  بلکه باید به فاکتورهایی مانند بهبود اقتصاد، اشتغال و مبارزه ریشه ای با اعتیاد  توجه شود.

خدادادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به موضوع آسیب های اجتماعی نگاهی جدی دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم مدیریت آسیب های اجتماعی تاکید دارند و تمامی آسیب ها را از طریق مسئولان پیگیری می کنند؛ در این رابطه جلساتی را با حضور مسئولان برگزار می کنند؛ آخرین جلسه ای که در آبان ماه با حضور ایشان برگزار شد و ۳ ساعت به طول انجامید که ایشان راهکارهایی را در این جلسه ارائه و متذکر شدند تا ۶ ماه آینده قرار است در این رابطه چه اقداماتی انجام شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهبود اشتغال و رفع معضل بیکاری کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش آمار طلاق را به همراه دارد، افزود: تمامی دستگاه ها باید همکاری و اهتمام ویژه را برای رفع معضل بیکاری در جهت کاهش آمار طلاق داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آسیب های اجتماعی متولی ندارد، بر لزوم تعیین متولی واحد تاکید کرد و گفت:  برای توقف آمار آسیب های اجتماعی در کشور باید متولی واحد مشخص و تعیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.