شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت گفت٬ کشورش از راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران سوریه جهت پایان دادن به مشکلات و درد و رنج مردم این کشور حمایت می کند.

وزیر خارجه کویت : خواستار حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا روز چهارشنبه٬ وزیر امو خارجه کویت طی اظهاراتی در سفر به قاهره تاکید کرد : شرایط برای برقراری آتش بس در سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت باید فراهم شود٬ به گونه ای که غیر نظامیان نیز بتوانند از مناطق جنگی خارج شده و پس از برقراری آتش بس به خانه و کاشانه خود بازگردند.
وزیر امور خارجه کویت در ادامه گفت : کویت بر این نکته مهم تأکید دارد که شرایط منفی حکمفرما بر شهر حلب٬ بر منطقه و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تاثیر می گذارد و کویت معتقد است که صلح و گفت و گو بر اساس قوانین بین المللی و با نقش آفرینی شورای امنیت می تواند پایان بخش بحران سوریه باشد.
وی افزود : کویت در همین راستا از تمامی تلاش های منطقه ای و بین المللی که برای برقراری آتش بس در سوریه انجام می شود٬ حمایت می کند زیرا هدف از این اقدامات٬ فراهم کردن شرایط برای ورود کمک های بشر دوستانه و خروج غیر نظامیان از مناطق جنگی است.
کویت در حال حاضر طرحی برای جمع آوری کمک های بشردوستانه جهت ارسال آن برای مردم نیازمند سوریه اجرا می کند و تا کنون میلیون ها دلار کمک های مردمی از سوی جمعیت هلال احمر کویت جمع آوری شده است.
همزمان٬ وزارت کار و امور اجتماعی٬ نظارت دقیقی بر فعالیت انجمن های خیریه اعمال می کند تا از انتقال منابع مالی برای عناصر تروریستی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.