​ایلام: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، عدم وجود مرکز فرماندهی و هماهنگی واحد در کشور است.

مشکل اساسی حوزه فرهنگ و هنر نبود مرکز فرماندهی واحد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی‌اصغر کار اندیش روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اظهار داشت: تاکنون به ۲۶ استان کشور سفرکرده و از نزدیک مسائل و موضوعات فرهنگی این استان‌ها را موردبررسی قرار داده ایم.

وی بابیان اینکه استان ایلام بیست و هفتمین استان کشور است که با جمعی از همکاران مورد بازدید قرار می‌گیرد، افزود: در این سفرها، در دیدار با مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر؛ موضوعات مهم فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در استان ایلام مسئولان اجرایی و فرهنگی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و هنری دارند، بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت اصلی خود را بر مبنای رشد فضایل اخلاقی و دینی و در راستای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و افکار و اندیشه‌های امام راحل و مسائل دینی قرارداده است.

 علی اصغر کار اندیش یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه‌های مختلفی تشکیل‌شده که به ‌صورت مکمل برای رسیدن به اهداف این وزارتخانه  در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و یک هزار مؤسسه فرهنگی در کشور فعالیت دارند، خاطرنشان ساخت: ۲هزار مؤسسه قرآنی نیز درکشور زیر نظر این وزارتخانه  فعالیت  دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سطح کشور ۷ هزار نشریه، سایت و خبرگزاری از  نظارت و حمایت این وزارتخانه برخوردار هستند.

علی اصغر کار اندیش با اشاره به اینکه ۴۰۰ سینما در کشور فعالیت دارند، تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این تعداد سینما در کشور نظارت می‌کند و با همکاری سایر نهادها و ارگانها ۸۰ رایزن فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در نقاط مختلف جهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، عدم وجود مرکز فرماندهی و هماهنگی واحد در کشور است، گفت: در حال حاضر۲۶ مؤسسه، بنیاد و سازمان و دستگاه اجرایی به ‌موازات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲ و پنج دهم درصدکل بودجه فرهنگی کشور است، اظهار داشت: این میزان اعتبار، جوابگوی فعالیت‌های این وزارتخانه نیست.

علی اصغر کار اندیش افزود: همه بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است که با نیروی متخصص و متعهد، فرهنگ دینی را به مخاطب خود انتقال دهد.

 وی بیان داشت: ما یک نوع مخاطب خاص نداریم و باید در حوزه تولید محتوا فعالیت و توان بیشتری را به کار ببریم که روحانیت معزز و ائمه جمعه نقش مهمی در این خصوص بر عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در دیدار وزیر با نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد که یک فیلم با موضوع و محوریت استان ایلام ساخته و در سطح ملی پخش شود تا از این طریق  مردم و استان ایلام به نحو بهتری به کشور معرفی شوند.

علی اصغر کار اندیش تصریح کرد: با توجه به گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی، توجه به تولید محتوا برای مبنای اعتقادات و ارزش‌های اسلامی یک نیاز ضروری در کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.