اراک- معاون وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین حوادثی که همواره در کمین ایران است، خطر وقوع زلزله است به طوری که هم‌اکنون ۹۰ درصد از پهنه سرزمین ایران با خطر نسبی و متوسط زلزله مواجه است.

۹۰ درصد سرزمین ایران با خطر نسبی و متوسط زلزله مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار ظهر چهارشنبه در کارگروه آموزشی و تمرینی غدیر ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: بیش از ۴۶ حادثه در جهان رخ می‌دهد که از این تعداد ۳۵ حادثه در ایران قابل بروز است.

وی تجربه تلخ ۱۲ زلزله بالای ۷ ریشتری کشور که باعث تلفات انسانی و خسارت سنگینی به زیرساخت‌ها شد را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حوادثی که همواره در کمین ایران است، خطر وقوع زلزله است به طوری که هم‌اکنون ۹۰ درصد از پهنه سرزمین ایران با خطر نسبی و متوسط زلزله مواجه است.

معاون وزیر کشور از اختصاص سالانه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: سالانه معادل پنج درصد از بودجه کشور به ستاد بحران اختصاص می‌یابد که سه درصد آن مربوط به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری و دو درصد مربوط به حوزه مقابله است.

نجار با بیان اینکه اعتبارات مدیریت بحران استان‌های کشور با توجه به نیازها و بضاعت مالی دولت اختصاص داده می‌شود، بیان داشت: مدیریت بحران نیازمند به‌کارگیری روش‌ها و امکانات به‌روز است و باید در این زمینه به مقوله آموزش علمی و اصولی توجهی ویژه کرد.

وی تأکید کرد: بدون علم و دانش لازم مدیریت بحران غیرقابل انجام است و باید گفت اساسی‌ترین کار در این حوزه تقویت مقوله آموزش علمی و اصولی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه هدف از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران در پنج نقطه کشور را آشنایی استان‌ها با نحوه مدیریت مناسب در مواقع بحران اعلام کرد.

استاندار مرکزی نیز گفت: با توجه به تهدید شدن کشور توسط انواع آسیب‌های طبیعی برخورداری از امکانات مناسب برای مقابله با بحران امری ضروری است.

محمود زمانی قمی افزود: کارگاه آموزشی تمرینی غدیر با هدف دانش‌افزایی در اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران مناطق خمین، اراک، خنداب، کمیجان، ساوه و زرندیه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.