دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: واگذاری و نسبت دادن همه مسوولیت به یک نهاد یا دستگاه فرهنگی، بیشترین آسیب را به فرهنگ جامعه می زند و بر شتاب ولنگاری می افزاید.

واگذاری مسئولیت های فرهنگی به یک دستگاه آسیب زا است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام حسین شاهمرادی با اشاره به بیانات و تأکیدات رهبری معظم انقلاب در موضوع ولنگاری فرهنگی، افزود: در واقع آحاد جامعه در ساحت فرهنگی و توجه به ارزشهای ریشه دار آن جامعه و همچنین در مناسبات ارزشی چنان دچار آشفتگی شده و از ستونها و بنیان های ارزشی و اعتقادی و فکری خود جدا و دور شده اند که آماده پذیرش جریانهای فرهنگی نورسیده می شوند.  
وی ادامه داد: در چنین جامعه ای نمی توان گفت که یک نهاد متولی اصلی فرهنگی کشور است زیرا بنیادی ترین نهاد یعنی «خانواده» بیشترین تأثیر را در حل این مسأله داراست و خانواده هم تحت تأثیر مسائل و موضوعات مختلفی قرار دارد.
به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مسائل اقتصادی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و روحانیت در این تغییر و تحول به شدت اثرگذار هستند و همه نهادهایی که به نوعی با فرهنگ و تبیین ارزشها مرتبطند شایسته است در بازگرداندن جامعه به تکریم ارزشها و بنیادهای ارزشی ایفای نقش کنند.
شاهمرادی همچنین به تاکیدات و منویات رهبر فرزانه انقلاب درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: هر یک از دستگاه های متولی شایسته است در حد توان و امکانات خود و به تناسب مسایل و مصادیق سبک زندگی بر روی موضوعات و مصادیق توجه جدی کرده و تغییرات لازم را در برنامه های خود و عمل به آنها مد نظر قرار دهند.  
وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت واگذاری و نسبت دادن همه مسوولیت به یک نهاد یا دستگاه فرهنگی، بیشترین آسیب را به فرهنگ جامعه بزند و شتاب ولنگاری را بیشتر کند.  
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ به این سوال که آیا بودجه در نظر گرفته برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کافی است و انتظارتان برای تحقق اهداف وزارتخانه درخصوص افزایش بودجه چیست، اظهار داشت: آنچه مسلم و تقریباً مورد قبول همگان است اینکه اقدامات فرهنگی و جریان سازی های مربوط به آن از پرهزینه ترین اقدامات و کندترین آنهاست.
شاهمرادی با تاکید براینکه به تزریق مداوم بودجه نیازمندیم، گفت: معمولاً کارهای فرهنگی دیربازده است و نتایج اقدامات زود معلوم نمی شود بعضاً تطبیق هزینه ها و نتایج مورد نظر موجب یأس و دلسردی می شود و عدم تداوم آن را باعث می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که مسوولان ذیربط با درنظرگرفتن ضرورت و اولویت مسائل موضوعات فرهنگی شایسته است تمام سعی خود را برای تحقق افزایش بودجه فرهنگی مصروف دارند.  

** تاکید وزیر ارشاد بر جدی گرفتن مسائل خانواده و اجتماع 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اشاره ای کرد و اظهار داشت: آقای صالحی امیری پیش از این هم در این شورا حضور داشته و همواره نظرات دقیق و تأثیرگذاری را ارائه کرده اند.
شاهمرادی تصریح کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع خانواده را بسیار مهم دانسته و بر این باورند که باید به طور جدی به مسایل خانواده و اجتماع پرداخته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.