معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در نظر داریم بزودی یک نمایشگاه صنایع دستی با هدف تبلیغ و ترویج محصولات و هنر ملی، برای سفرای خارجی در وزارت امور خارجه برگزار کنیم.

نمایشگاه صنایع دستی در وزارت خارجه برگزار می شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نمایشگاه صنایع دستی روز گذشته(سه شنبه) ویژه دیدار همسران سفرای خارجی مقیم ایران در ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد و تا فردا(پنجشنبه) از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان بازدید کنندگان است.
بهمن نامور مطلق روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این نمایشگاه برای نشان دادن توانمندی های صنایع دستی مردمی و فاخر کشور و نیز جذب مخاطبان خارجی بویژه بانوان سفارتخانه ها برپا شده است.
وی ادامه داد: با ترویج صنایع دستی ایرانی بین این بانوان، آنها می توانند از محصولات هنرهای سنتی ایرانی در تزیین سفارتخانه ها استفاده کنند و این کار به تبلیغ این هنر - صنعت بومی ایران می انجامد.
نامور مطلق افزود: زیبنده نیست که مثلا همسران سفرا و خانواده های آنها سالها در ایران باشند اما با یکی از جلوه های مهم زیبایی شناختی کشور آشنا نشوند.
وی تصریح کرد: از هر فرصتی برای عرضه کار هنرمندان کشور استفاده می کنیم، هرچند امیدواریم مخاطبان ایرانی هم از این نمایشگاه استقبال کنند.
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: یک تضاد خوبی در محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هست که در عین اینکه کارهای ساده و ارزانی مثل حصیربافی در آن وجود دارد، از طرف دیگر، کارهای فاخری مثل زیورالات گرانبها ارائه شده که می توانند توجهات را جلب کنند.
نامور مطلق ابراز امیدواری کرد، با برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، هنرمندان و فعالان صنایع دستی تشویق شده و برای توسعه کارهای خود تلاش بیشتری کنند.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.