مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: با توجه به افزایش میزان تصادفات در سطح استان اصفهان و اینکه جزو پنج استان پر تصادف کشور قرار گرفته است، کارت زرد دریافت کرده است.

اصفهان در میزان بروز تصادفات کارت زرد گرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، داریوش امانی ظهر چهارشنبه، به مناسبت روز راهدار در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از علل عمده بروز تصادفات در اصفهان به نبود فرهنگ صحیح رانندگی بر می‌گردد هر چند نمی‌توان از نقش موثر جاده‌ها در پیشگیری از تصادفات غافل شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۱۰۹ نقطه پرتصادف در سطح استان اصفهان شناسایی شده است که ۶۷ نقطه را در مرحله اول در اولویت برای رفع آن قرار دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان بیان داشت: شناسایی نقاط حادثه خیز اصفهان به معنای این نیست که این ۱۰۹ نقطه، جاده خراب بوده است بلکه حتی عدم توجه رانندگان به علائم هشداری جاده‌ها باعث حادثه خیز شدن این نقاط شده است.

وی ادامه داد: با آغاز فصل زمستان در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۱۰۰ اکیپ راهداری مستقر شدند که تاکنون هیچ مشکلی در انسداد جاده‌ها نبوده است.

امانی تصریح کرد: در سال ۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل شناخته شد.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد حمل و نقل کشور از جمله شهرک‌های حمل و نقل، پایانه‌های بار، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و در استان اصفهان این حجم از سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: رانندگان سربازان گمنام اقتصادی کشور هستند چراکه بیشترین خدمات را برای جابجایی بار و مردم با کمترین چشم‌داشت انجام داده و جان و مال خود را فدای شغل خود می‌کنند که این امر در کمتر شغلی دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: اکثریت محورهای استان اصفهان دیروز و امروز با بارش برف همراه بود و کارکنان راهداری در سخت‌ترین شرایط جوی و در برخی مناطق در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر مشغول به خدمت‌رسانی هستند و این در حالی است که به دلیل کمبود بودجه استانی، حقوق برخی از این تلاش‌گران عقب افتاده است.

صد درصد حمل و نقل اصفهان، خصوصی است

امانی عنوان داشت: استان اصفهان نخستین رتبه آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد، همچنین رتبه نخست زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله پایانه‌های بار، مسافر، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی متعلق به استان اصفهان است.

وی تأکید کرد: عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در استان اصفهان به عنوان یک شاه‌راه استراتژیک در کشور محسوب شده که نشانه  اهمیت بالای حمل و نقل در استان اصفهان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ابرازداشت: با آغاز فصل زمستان و از امروز در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۱۰۰ اکیپ راهداری مستقر شدند که تاکنون هیچ مشکلی در انسداد جاده‌ها نبوده است.

وی بیان داشت: صد درصد حمل ونقل در اصفهان خصوصی است و ما حمل و نقل دولتی نداریم.

امانی از برگزاری همایش یاوران راه ایمن خبر داد و بیان کرد: این همایش مقدمه‌ای برای آغاز اقدامات و فعالیت‌های حمل و نقلی بزرگتر در آینده بوده و فرهنگ ترافیک مردم را اصلاح می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.