رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش میزان صادرات نفت ایران در جزیره خارگ، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که از خام فروشی فاصله بگیریم و فراورده‌های نفتی را بفروشیم.

شرایط جلوگیری از خام‌فروشی نفت خام در کشور ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از دریانوردان نمونه فارغ التحصیل در جزیره خارگ اظهار داشت: برای بنده امروز روز شیرینی است، هر چه در خارگ دیدیم همه چیز در حال تکامل و توسعه بود.

وی اضافه کرد: من بارهای زیادی به جزیره خارگ آمدم ولی امروز با تمام بازدیدها متفاوت است، امروز جزیره خارگ سرحال و سر زنده است. 

هاشمی رفسنجانی افزود: مخازن نفت خام را نه قبل از انقلاب و نه تا به حال اینگونه که الان بود ندیده بودم؛ خیلی خوشحال هستیم که صادرات نفت به این اندازه شده است. 

رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که از خام فروشی فاصله بگیریم و فراورده‌های نفتی را بفروشیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های وسیعی از ایرانیان در خارج از کشور است که آمادگی سرمایه‌گذاری در ایران اسلامی هستند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایران اسلامی در حال جهانی شدن است اگر چه بعضی از این کلمه خوششان نمی‌آید.

وی ادامه داد: در مورد دانشگاه آزاد خارگ عرض می‌کنم ما موظف هستیم ملتمان را باسواد بار بیاوریم و قرآن می‌فرماید کسانی که به دانش مزین هستند و کسانی فاقد دانش هستند مساوی نیستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: موضوع دانشگاه آزاد اسلامی را با امام مطرح کردم و ایشان با دید والا و آینده پژوهشی پذیرفتند. در کارهایی که به دریا و کشتیرانی مربوط می‌شد به یک دانشگاه در یک منطقه نفتی نیاز داشتیم  و تقریبا داریم با دانشگاه علوم دریایی خارگ مورد توجه دنیا قرار می‌گیریم.

وی گفت: نیروی دریانوردی در کشور توسط دانشگاه تامین شده است و امروز دانشگاه آزاد خارگ در صف دانشگاه‌هایی است مورد توجه دنیا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.