عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم شایانفر، ریشه بسیاری از مشکلات را در پیوند جریان حکومتی درون انقلاب با جریان ضد انقلاب می‌دانست.

«مرحوم شایانفر» ریشه مشکلات را در پیوند ضدانقلاب با برخی در داخل می‌دانست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه، یکم دی) در مراسم نکوداشت مرحوم حسن شایانفر مشاور فقید فرهنگی روزنامه کیهان که به همت معاونت سیاسی سپاه برگزار شد، گفت: نوع نگاه مرحوم شایانفر اینگونه بود که چیزهایی که دیگران نمی‌توانند ببینند وی می‌دید، هنر یک شخص بصیر این است که برای درست دیدن به دیگران انگیزه می‌دهد.

وی افزود: مرحوم شایانفر ریشه بسیاری از مشکلات را پیوند برخی جریانهای سیاسی درون انقلاب با جریان ضد انقلاب می‌دانست.

صفار هرندی با بیان اینکه جریان ضد انقلاب از طریق نفوذ، حرفهایشان را از زبان کسانی که مشروعیت دارند می‌زند، خاطر نشان کرد: شایانفر این مسئله را زود فهم کرد، او می‌گفت که باید مترصد شناسایی کسانی باشیم که به خاطر سست عنصری، بی‌شخصیتی و یا نیاز مادی تن به این کار می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، متذکر شد: مرحوم شایانفر نسبت به ورود انسان‌های ناباب و ناسالم به دستگاه‌های نظام حساسیت داشت و هرگاه می‌دید کسی با این مأموریت می‌خواهد نفوذ کند می‌گفت نباید بگذاریم مأموریتش را داخل نظام انجام دهد.

صفار هرندی با یادآوری اینکه «من در دوران وزارتخانه به دنبال این بودم که نگذارم سروکله افراد ناباب در وزارتخانه پیدا شود»، گفت: بهترین کسی که فکر کردم می‌تواند جلوی این مسئله بایستد، مرحوم شایانفر بود که وی را به هیئت ارائه مجوز به مؤسسات فرهنگی و هنری معرفی کردم.

وی افزود: مرحوم شایانفر در اوج رفاقت با ما اگر امر ناپسندی را می‌دید، یا نگاه سازشکارانه و یا باج‌دهنده از کسی می‌دید، تذکر می‌داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم درباره غیرت‌ورزی مرحوم شایانفر نسبت به انقلاب اسلامی، تأکید کرد: از غیرت وی همین بس که به دست خودش نزدیک‌ترین افراد خانواده‌اش را که از مسیر انقلاب منحرف شدند معرفی کرد و همواره از این مسئله ناراحت بود که عده‌ای از فرصت‌های حکومتی استفاده کنند و انقلاب را به حراج بگذارند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: مرحوم شایانفر اوج دلسوزی‌اش برای این بود که حرف حق، پژواک پیدا کند و اگر می‌شنید هفته‌نامه‌ای ارزشی از اعضای کیهان دعوت به کار کرده می‌گفت، اگر می‌توانید به آنجا بروید و حرف حقتان را در جای دیگری نیز بزنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.