ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: به لحاظ جمعیتی ۸۰ درصد و به لحاظ تعداد روستاها ۵۰ درصد از روستاییان از راه آسفالت بهره مند هستند.

نیمی از راه های روستایی آذربایجان غربی فاقد آسفالت هستند

به گزارش قدس آنلاین عبدالحسین علی اکبری  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ۸ ماهه اول سالجاری  ۷.۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جابجا شده است گفت: این میزان به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۱۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان فعالیت می کنند گفت: در ۸ ماهه امسال حدود ۳۷۰ دستگاه ناوگان باری نوسازی شده است و در مجموع ۶۸۱ دستگاه اتوبوس، ۱۲۳۱ دستگاه مینی بوس و ۱۶۸۴ دستگاه سواری پلاک عمومی برای حمل و نقل مسافردر استان فعالیت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی میانگین سن ناوگان اتوبوس های استان  را ۹ سال اعلام کرد و افزود:  میانگین کشوری اتوبوس ها در کشور  ۱۰.۳۸ است  اما این میزان برای سواری پلاک عمومی و مینی بوس ها از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تعداد شرکت های بین‌المللی حمل و نقل در استان  را ۴۷ مورد عنوان کرد و افزود: در ۶ ماه نخست ۲۷ درصد از واردات کالا از مرزهای زمینی کشور از مرز بازرگان بوده که رتبه نخست کشور را در بین مرزها داشته است.

وی تصریح کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۸۲۰ هزار مسافر و ۲۰۳هزار ناوگان از ۵ مرز استان تردد داشته اند  که ۵ درصد در تردد مسافرین و ۸ درصد در تردد ناوگان نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی  اظهار کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۷۸میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده است که نزدیک به ۳۰ درصد آنها تخلف داشته اند که فاصله غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و سبقت از مهم ترین تخلفات جاده ای در استان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومترانواع راه در استان وجود دارد گفت: از این میزان ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۰۰۰ هزار کیلومتر راه فرعی است اما به معنای واقعی در استان آزاد راه نداریم.

علی اکبری با اشاره به اینکه ۶۷ اکیپ در نقاط مختلف برای کمک رسانی به مسافرین جاده ای مستقر شده اند گفت: ۱۸ گردنه مهم و برف گیر و ۷۱ گردنه روستایی در استان وجود دارد  که امسال ۱۲ هزار تن نمک و ۳۶ هزار تن ماسه برای این گردنه ها در فصل زمستان تامین کرده ایم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.