ایلام- بامداد پنج شنبه و با حضور رئیس‌کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب حکم اعدام فردی که به جرم تجاوز به عنف محکوم شده و قطعیت یافته بود، در چهار راه مقاومت شهر ایلام اجراء شد.

متجاوز به عنف در ایلام به دار مجازات آویخته شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام پس از اجرای این حکم در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: این فرد(ا م) که به اعدام محکوم و حکم وی امروز اجراء شد، به اتهام آدم‌ ربایی، زورگیری، تهدید با چاقو و تجاوز به عنف دستگیرشده بود.

 حشمت‌الله شریفی با بیان اینکه این شخص دارای سوابق کیفری مختلف بوده است، اظهار داشت: در سوابق این محکوم علیه، علاوه بر تجاوز به عنف، چهار مورد ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو نیز ثبت و ضبط است.

وی با اشاره به اینکه این فرد امنیت مردم را به مخاطره انداخته بود، افزود: به پرونده های مختلف این شخص در مراجع مختلف دادگستری رسیدگی شد که حکم قطعی اعدام وی به جرم تجاوز به عنف از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید و این حکم صبح امروز به اجراء درآمد و به دار مجازات آویخته شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام با بیان اینکه اجرای این احکام در ملاء عام هشداری است به مجرمان، هنجارشکنان و قانون شکنان، بیان داشت: این اقدام(اجرای حکم اعدام) مقابله و مبارزه با کسانی است که به قانون اعتنایی ندارند و با اعمال زشت و ناپسند خود، امنیت و آرامش را از مردم سلب می کنند.

حشمت‌الله شریفی با اشاره به اینکه قانون و محاکم قضائی بهترین مأمن و مرجع برای مردم هستند، یادآور شد: امیدواریم با اجرای احکام الهی، جامعه از لوث و وجود افراد ناپاک، هنجارشکن، قانون شکن و بی بند و بار پاک گردد و آسایش و آرامش مردم بیش از پیش حاصل شود.

وی با هشدار جدی به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و سلب کنندگان آسایش و آرامش مردم، خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی مصمم است تا با همکاری همه دستگاه های مرتبط و با همراهی مردم، با مجرمان و هنجارشکنان در سریعترین زمان ممکن و قاطعانه برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام با اشاره به اینکه ایجاد امنیت و مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت، مطالبه به‌حق مردم از دستگاه قضایی است، تصریح کرد: محاکم قضایی استان با هیچ قانون شکنی تعارف نداشته و بدون اغماض اعمال قانون خواهند کرد.

حشمت الله شریفی به جریان قتل اخیر(زن جوان ایلامی) اشاره و تأکید کرد: متأسفانه وقوع این قتل، افکار عمومی را به شدت متأثر و جریحه دار ساخت.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاتل همچنان ادامه دارد و امیدواریم که هر چه سریعتر دستگیر شود، گفت: به این پرونده نیز بصورت ویژه رسیدگی و حکم مقتضی صادر خواهد شد.

گفتنی است، مردم حاضر در محل اجرای حکم با سردادن شعار های" دادگستری تشکر " و " نیروی انتظامی تشکر " ضمن ابراز رضایت از اجرای این حکم؛ بر برخورد قاطع، سریع و بدون اغماض با هنجارشکنان و قانون شکنان؛ تأکید کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.