ساری- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تشکیل مجمع خیرین حامی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران توسط استاندار مازندران خبر داد و گفت: این مجمع در تمام شهرستان ها فعال خواهد شد.

۲۶هزار آثر حجمی در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به نمایش در می آید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در جمع خیرین حامی ساخت این مرکز افزود: ۲۶ هزار آثر حجمی از دوران دفاع مقدس جمع آوری و قرار است در این مرکز فرهنگی به نمایش درآید.

وی یادآور شد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در محدوده ای به وسعت ۶۲ هکتار در سه فاز عملیات والفجر هشت، هفت تپه و مازندران در گذر تاریخ در دو ساحل شرقی و غربی رودخانه تجن ساری در دست اجراست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه در بخش سازه فاز یک و دو خبر داد و گفت: هزینه محتوایی این پروژه عظیم بیشتر از هزینه سازه ای آن است.

سردارملکی با اشاره به اینکه مازندران از داشتن موزه منطقه ای بی بهره است، خواستار همکاری و کمک مردم در ساخت این مرکز فرهنگی شد و تاکید کرد: مردم ایران، مقاومت و پایداری را از شهدا آموختند و باید از این سرمایه ارزشمند پاسداری شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: باید فرهنگ اصیل اسلامی و پایداری را به همه کشورهای جهان صادر کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مانند جبهه مقاومت است، یادآور شد: از مجموع ۲۲ پروژه این مرکز، ۱۴ پروژه به صورت صد درصد کامل شد و ۸ پروژه دیگر ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

سردارملکی همچنین از چاپ ۴۴ کتاب توسط ستاد تدوین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: ۵۰ کتاب دیگر تا پایان امسال به چاپ خواهند رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.