سمنان- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با وجود در اختیار داشتن ۴۰ درصد منابع بانکی استان سمنان توسط بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند.

بانک‌های خصوصی هیچگونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب‌نیا صبح پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، شماری از مسؤولان کشوری و استانی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان تشکیل شد، اظهار داشت: جلسه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استان‌ها و در سطح کشوری برگزار می‌شود، شعاری نیست.

وی افزود: تا پایان سال جاری، تعهدات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با رونق اقتصادی باید به طور ۱۰۰ درصدی عملیاتی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: با وجود در اختیار داشتن ۴۰ درصد منابع بانکی استان سمنان توسط بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: راجع به مسائل، پروژه‌ها، حرف‌ها و مشکلات موجود با نظام بانکی با سازمان امور مالیاتی مورد به مورد بحث شده است و ما بیشتر علاقه‌مند هستیم تا نتیجه این جلسات را بدانیم.

طیب‌نیا ادامه داد: اگر مشکلاتی باقی مانده است، باید حل و فصل شود و بدانیم این مشکلات از کجاست و به جمع‌بندی برسیم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که نخواستیم این نشست، یک جلسه شعاری باشد؛ جلسه قبل آمدیم، حرف زدیم و سخنرانی کردیم و بنای ما بر این است جلساتی که از بعد از آن می‌آییم، تصمیمات عملی داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: گزارشی که تا امروز ارائه‌شده، نشان می‌دهد تصمیماتی که در جلسات قبل داشتیم، پیرو آن اقدامات و نامه‌نگاری‌هایی شده است؛ نامه‌نگاری مفید و لازم بوده، ولی کافی نیست و بالاخره باید بدانیم نتیجه و محصول کار چیست.

طیب‌نیا ادامه داد: انتظاری که در پایان داریم، این است تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادها در مورد طرح‌های کوچک و متوسط پذیرفته‌اند، ۱۰۰ درصد انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت خوبی داشته‌اند و بعضی‌ها پیشرفتشان خوب نیست؛ یعنی باید بنشینیم و با دستگاه‌ها صحبت کنیم و ببینیم مشکلات از کجاست و آنها را حل و فصل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیشتر در جلسه امروز دنبال حل معضلات و مشکلات هستیم و هدف، جمع‌بندی جلسات، پیشنهادات و اقداماتی است که باید انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.