خرم اباد-تصادفات فوتی در محور های مواصلاتی روستایی در استان لرستان ۱۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

سوانح منجر به فوت در راه های روستایی لرستان ۱۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان صبح پنجشنبه با بیان اینکه تصادفات فوتی راه‌های روستایی در استان لرستان ۱۳۰ درصد افزایش‌یافته است بیان کرد:در هشت‌ماهه سال ۹۴ در حوزه روستایی ۲۳ نفر فوتی و در هشت‌ماهه امسال ۵۳ نفر فوتی داشته‌ایم.

 علی زندی فر اظهار کرد: تعداد فوتی تصادفات درراه‌های اصلی استان در سال گذشته ۲۵۹ نفر و امسال ۲۳۳ نفر بوده که ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم؛ درمجموع هشت‌ماهه سال گذشته ۲۸۲ نفر فوتی و امسال ۲۶۸ نفر فوتی داشته‌ایم که منفی پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حفاظت از حریم راه‌هاست که متأسفانه برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در استان نهایت سوءاستفاده را از این موضوع داشته و به حریم راه تجاوز کرده‌اند که تاکنون خیلی از راه‌ها پاک‌سازی‌شده ولی تبعات آن این بوده که ما مانع از گازرسانی و برق‌رسانی به برخی روستاها شده‌ایم.

زندی فر تصریح کرد: متأسفانه در استان لرستان نخستین کاری که شده شانه راه را تخریب کرده‌اند، اگر کسی بخواهد بنایی در کنار جاده ایجاد کند باید ۱۰۰ متر به‌علاوه حریم قانونی راه را رعایت کند که اگر غیر از این باشد باید تخریب کنیم؛ در محور چالان چولان حداقل ۱۰۰ مغازه و منزل باید تخریب شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بابیان اینکه در بحث سواری کرایه متوسط کشوری ۹.۶ درصد و متوسط استان لرستان ۱۰.۹ درصد است گفت: بنا است دو هزار و ۶۰۰ دستگاه سواری در کشور  به استان‌ها داده شود که  تلاش می‌شود بیش از  ۲۰۰ دستگاه برای استان لرستان لحاظ شود که ۲۴۰ مسیر روستایی در استان وجود دارد که در این زمینه نیز محدودیتی وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.