بجنورد- مدیرکل ورزش وجوانان خراسان شمالی گفت: نبود پیست اسبدوانی دغدغه اصلی اسب داران این استان است.

نبود پیست اسب دوانی دغدغه اصلی ورزشکاران خراسان شمالی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خسرو منعمی در دیدار با رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی اظهار داشت: رشته سوارکاری یکی از رشته های اولویت دار در استان است و تلاش داریم تا پیست اسب دوانی اجرایی شود.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی نیز نبود پیست اسبدوانی را از دغدغه های مهم اسب داران این استان عنوان کرد و گفت:پیست اسب دوانی در منطقه علی آباد هنوز در مناقشه میان دو نهاد و مالکیت آن هنوز مشخص نشده است.

علی مبارکی اظهار داشت: زمینی در منطقه بیدک برای ساخت پیست اسب دوانی پیشنهاد شده است اما مساحت این زمین کم بود و از این رو مورد توافق قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: زمینی که برای ساخت پیست اسبدوانی اختصاص می یابد دست کم باید ۳۰ تا ۳۵ هکتار وسعت داشته باشد و زمین هایی با مساحت کمتراز این میزان، مناسب اجرای این طرح نیست.

مبارکی افزود: در مرکز استان هنوز پیست اسبدوانی وجود ندارد و اسبداران فرصت و امکانی برای معرفی و به نمایش گذاشتن توانمندی خود ندارند.

وی با اشاره به مشکلات حضور اسبداران استان در کورس های گنبد گفت: پیش از این اسبداران ما برای حضور در کورس های گنبد، امکانات بهتری دریافت می کردند اما اکنون خدماتی به لحاظ جایگاه اسب و یا اقامت اسبداران ارائه نمی شود.

مبارکی در بخش دیگر سخنان خود به مصوبات کارگروه اسب اصیل ترکمن در استان اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی نخستین استانی است که این کارگروه را شکل داده و در این کارگروه مصوبه های خوبی گذرانده شده است.

وی افزود: اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در این کارگروه مصوب شده است که ۷۰ میلیون تومان از این رقم برای برگزاری این جشنواره در شهر بجنورد و مابقی برای برگزاری این رقابت هادر شهر راز وجرگلان هزینه می شود.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.