استاندار قزوین گفت: قرارداد آغاز عملیات اجرائی انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین تا دو هفته آینده منعقد می‌شود.

قرارداد عملیات اجرایی انتقال آب سد طالقان به قزوین منعقد می‌شود

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، در جلسه ای با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، علی‌اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه معاونین و مدیران وی، انتقال آب از سد طالقان مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون همتی استاندار قزوین در این جلسه گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان قزوین حتی قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور که در مهرماه سال جاری اتفاق افتاد، یکی از مصوبات این سفر پر برکت برای استان تصویب پروژه انتقال آب از سد طالقان به دشت قزوین بود.

استاندار قزوین در ادامه به مزیت های این امر مهم اشاره و افزود: بیش از 90 درصد مردم روستاها و شهرهای استان از این پروژه منتفع می شوند.

همتی به مصوبه سفر رئیس جمهور مبنی بر انتقال آب از سد طالقان به استان اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های استراتژیک و حیاتی استان انتقال آب از سد طالقان است.

وی تصریح کرد: انتقال آب سد طالقان آب شرب 14 شهر و 194 روستا را تامین خواهد کرد که نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی و جدیت در کار است.
استاندار قزوین بیان کرد: برآورد اولیه این طرح حدود 1000 میلیارد تومان است که در بخش آب شرب وبا کیفیت مناسبی خواهد بود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در این پروژه نیاز به 2 تصفیه خانه جدید، مخازن ذخیره آب وهمچنین احداث خط لوله انتقال آب به طول حدود 90کیلومتر اصلی تا شهرستان تاکستان است.

وی گفت: در برخی مواقع شرایط مناسبی برای تامین آب شرب نبوده و ناچار به بهره‌گیری از آب‌های زیرزمینی هستند که این امر در مدت‌زمان طولانی خسارات جبران‌ناپذیری خواهد داشت ودر این راستا طرح انتقال آب یکی از طرح های استراتژیک و حیاتی استان است که در راستای اجرای آن تضمین کیفیت آب شرب مردم و همچنین تقویت منایع زیرزمینی دشت قزوین حاصل خواهد شد.

استاندار قزوین عنوان کرد: امیدواریم تا دو هفته آینده قرارداد این پروژه منعقد و 2 ماه بعد  از انعقاد این قرارداد کارگاه  مربوطه تجهیز خواهد شد.

همتی به یکی از مصوبات خوب این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از تصمیمات در این جلسه توجه به واحدهای تولیدی و صنعت بود و بنا شد که صنایع هم در طول مسیر از این آب بهره مند شوند که این امر باعث رونق تولید و کسب و کار می شود و در بخش کشاورزی نیز افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.