سمنان- عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت کاهش سوانح رانندگی گفت: ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات به هدر می‌رود.

 ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات به هدر می‌رود

به گزارش قدس انلاین،غلامرضا کاتب بعدازظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از راهداران شهرستان گرمسار در اداره راه و ترابری این شهرستان با اشاره به اهمیت فعالیت راهداران اظهار داشت: راهداران استان سمنان بیشترین مسئولیت را در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای داشته و حافظ بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده‌ها در این استان هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات راهداران و کارمندان بیان کرد: جاده‌های استان سمنان همواره میزبان میلیون‌ها نفر از زائران حرم امام رضا (ع) است و در مقابل زحمات راهداران مردم نیز انتظار خدمات به‌موقع و حفظ جان خود را دارند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ایران در جهان از وضعیت نامطلوب در آمار تصادفات برخوردار است افزود: کشور ایران از رتبه ۱۹۰ آمار تصادفات در جهان رتبه ۱۸۹ را به خود اختصاص داده است.

کاتب خاطرنشان کرد: این در حالی است که ایران فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد و این مهم نشان می‌دهد که تا چه حد نیازمند فرهنگ‌سازی درزمینهٔ کاهش تصادفات هستیم.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری از تصادفات در ایران مشکلات فرهنگی راهنمایی و رانندگی است خاطرنشان کرد: آمار تصادفات در ایران یک و نیم برابر جمعیت موجود است و مردم باید فرهنگ راهنمایی و رانندگی را در خود اصلاح کنند تا درصد قابل‌توجهی از عوامل مرگ‌ومیر در تصادفات کاهش یابد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات و آسیب‌های ناشی از وقوع سوانح در استان سمنان اذعان داشت: هفت درصد تولید ناخالصی در کشور به دلیل تصادفات خیابانی از بین می‌رود.

کاتب با بیان اینکه نوع رفتار راهداران با مردم در جاده می‌تواند خاطرات خوب و بدی را در اذهان آنان بسازد، افزود: خدمات به‌موقع به‌عنوان بهترین عملکرد و خاطره خوب برای مردم باقی خواهد ماند با صبوری و منش خود به خلق‌الله خدمت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.