گرگان-مدیر کل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه گلستان از استان های فقیر و نیازمند حمایت های خاص در فقر و آسیب های اجتماعی است بیان کرد: ماین استان جزو استان های خاص بوده و نسبت جمعیت روستایی آن بیشتر از میانه شهری است.

آسیب های اجتماعی گلستان نیازمند مددرسانی است/۶۰ درصد تخت های بستری غیر استانداردهستند

به گزارش قدس انلاین، محمد جواد کبیر شامگاه پنج شنبه در نوزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۲۷۴ هزار گلستانی معادل ۶۶ درصد از جمعیت استان تحت حمایت بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: ۹۴۲ هزار نفر تحت بیمه روستایی و ۱۷۴ هزار نفر بیمه شهری هستند.

وی با بیان اینکه گلستان از استان های فقیرکشور است، تصریح کرد: گلستان در فقر و آسیب های اجتماعی نیازمند حمایت های خاص است.

وی ادامه داد: از دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان ۶۰ درصد آن ها غیر استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان نیازمند سه هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی است، اضافه کرد: این شاخص در کشور دو استان اما در گلستان زیر دو است.

مدیر کل بیمه سلامت کشور با تاکید این شاخص نشان دهنده محرومیت استان گلستان است، بیان کرد: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی غرب و یک هزار تختخوابی مرکز گلستان هنوز عملیاتی نشده است.

به گفته کبیر به غیر از شهر گرگان و گنبدکاووس سایر شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند قابلیت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را دارند که پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.