وزیر کشور با بیان اینکه دولت با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی خود را موظف به عملی‌سازی اهداف این طرح می‌داند، گفت: برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ براساس اقتصاد مقاومتی نوشته‌ شده است.

شرایط کشور "سخت" است/برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ براساس اقتصاد مقاومتی نوشته‌ شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد اظهار داشت: ما در برخی از مسائل دارای اشکالات اساسی، ساختاری و برخی از مسائل مرتبط با قوانین و مقررات، عقب افتادگی تاریخی، عدم توان رقابت با بازارهای بین‌المللی مواجه هستیم که این امر توان رقابت در تولیدات را از ما گرفته است.

وی با بیان اینکه سخت شدن شرایط به معنای انفعال نیست، اضافه کرد: ما مصمم هستیم که در این راه که امام بزرگوار ترسیم کرده‌ با توان پیش برویم، کما اینکه تاکنون مردم کارهای بزرگی از جمله سرگونی رژیم طاغوت و اداره جنگ را انجام داده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه کشور در این سال‌های مواجه با تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای متعددی بوده است، افزود: اکنون در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای به نیروی قابل قبول و تاثیرگذار در بین دوستان و دشمنانمان شده‌ایم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در شرایط اخیر که قیمت نفت به 25 دلار رسید، گفت: برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه که از صندوق ذخیره ارزی خود پول برداشت کردند ما پول به صندوق ذخیره ارزی دادیم و این نشان از توانمندی‌های کشور و مردم دارد.

وی با بیان اینکه نباید نیمه خالی لیوان را دید، ادامه داد: برای توسعه اساسی کشور، به حرکت و جهادی بزرگ نیاز داریم و چرا که قدرت و عناصر ایجاد تغییرات را بیش از هر زمانی در اختیار داریم به نحوی که با برخورداری از دانش و امکانات در حوزه های مخلتف، دارای قدرتی بیش از 10 برابر از قبل شده‌ایم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه برای داشتن نعمت رهبری شکر به جا آوریم، یادآور شد: چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، شاهد ثبات مدیریت در کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور با تغییرات اجتماعی شدید مواجه و این تغییرات به آسیب‌ها منجر شده است، اضافه کرد: مقام رهبری سال‌هاست که نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده‌ بودند و ما متاسفانه آن گونه که باید خوب عمل نکردیم و امروز شاهد بروز تغییرات و آسیب‌های اجتماعی هستیم.

رحمانی‌فضلی افزود: مقام رهبری بر روی مواردی از جمله سبک زندگی تاکید داشتند و دارند، و حال نیز بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، چرا که راه تدبر و منطق بر این است که به اینگونه مواردی توجه داشته باشیم.

وزیر کشور، با بیان اینکه جغرافیای ایران در طول تاریخ دخالت در ایران را متحمل کرده و می‌کند، افزود:‌ خوش‌خیالی است که فکر کنیم اگر به بقیه کاری نداشته باشیم، بقیه هم کاری به ما ندارند، بلکه حتی با رجوع به تاریخ درمی‌یابیم که جغرافیای ما همواره مورد تجاور قرار گرفته‌ کما اینکه ما هیچ وقت قصد دخالت در امور سایرین را نداریم.

رحمانی‌فضلی افزود: در کنار نشست‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی آن‌که خیلی تعیین‌کننده است، ایمان به اقتصاد مقاومتی است و باید به این امر نیز ایمان داشت که اقتصاد مقاومتی متعلق به دولت خاصی نیست، بلکه متعلق به مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه اگر خواهان رفاه و عزت هستیم باید خوب کار کنیم، تاکیدکرد: در کنار توصیه، باید کیفیت‌ها و قیمت‌ محصولات را متناسب و تعدیل کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: بنیان‌های قوی اجتماعی تاثیری مستقیم بر روی حفظ استقلال و تداوم پایداری امنیت کشور دارد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امنیت پایدار خواهان اقتصاد قوی است، گفت: از اول انقلاب تاکنون چندین مدل اقتصادی برای کشور توصیه و تجویز شده و به نوعی هر کدام نیز تست شده است، اما مدل اقتصاد مقاومتی یکی از مدل‌های جدیدی است که مورد تایید همگان است.

این وزیر دولت یازدهم افزود: سرمایه این نظام مردم آن و حمایت آنهاست، و ما هر اسلحه‌ای را بسازیم سایرین بهترش را می‌سازند، و این بدان معنا نیست که اسلحه نسازیم پیش عقلانی است که برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مقام رهبری تاکیدات و بیانات عمیقی بر روی اقتصاد مقاومتی دارند، افزود: ما توان انجام هر کاری را داریم کما اینکه حتی الان نیز که شرایط کشور سخت است، موفقیت‌های زیادی را شاهد هستیم که توسط مردم در حال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه دولت با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی خود را موظف به عملی‌سازی اهداف این طرح می‌داند، گفت: برنامه ششم توسعه و بودجه 96 براساس اقتصاد مقاومتی نوشته‌ شده است، چرا که نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی، نگاهی ایمانی است و در همه کشور نیز باید به اقتصاد مقاومت دغدغه ذهنی و ایمانی داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ما به عنوان مدیران و مسئولان کشور و استان موظفیم راه‌های ورود مردم به اقتصاد مقاومتی را با ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر منابع و ظرفیت‌های داخلی و بازار و تکنولوژی و سرمایه خارجی به صورت همزمان نیاز داریم، گفت: این امر با توجه به پایداری امنیت کشور می‌تواند راه‌های توسعه را بیش از پیش باز کند.

وزیر کشور افزود: عدالت‌محوری و دانش‌بنیان بودن در تولید از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام رهبری نیز هست که در این راه نیازمند نوسازی و وارد شدن به دروازه‌های دانش‌های جدید هستیم.

وی با بیان اینکه خواهان جذب سرمایه‌ها در استان‌ها هستیم، افزود: در حال حاضر با همین قوانین موجود مشکلی در استان‌های برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی نداریم و استان‌های موفقی نیز در این راستا داریم که نیاز است در این حوزه در استان های همانند هرمزگان بییشتر کار کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه بهره‌وری سرمایه در کشور بسیارپایین است، بیان داشت: دولت و نظام مصمم بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است، این استان‌ها هستند که می‌توانند مجری خواسته‌ها و برنامه‌های ملی باشند.

وزیر کشور دولت روحانی گفت:‌ خواهان سرعت بیشتری در توسعه هستیم، کما اینکه کشور در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی است و هماهنگی خوبی در بین قوا و سایر ارکان نظام برقرار شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: باید به نگاه دینی و ایمانی به توسعه کشور با نیات خالص به سازندگی ایران نگاه و فکر کنیم، و ما معتقدیم می‌توانیم که ایران را به قله‌های سرافرازی برسانیم، امکانات لازم از جمله دانش تولید، مدیریت و اسباب و امکانات مورد نیاز را می‌توانیم در اختیار داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.