عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: چون ماهیت خانه احزاب از ابتدای شکل گیری بر مبنای درست و صحیح نبوده است، در پرداخت یارانه به احزاب بی عدالتی می کند.

«خانه احزاب» در توزیع یارانه احزاب بی عدالتی می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر کشور درخصوص توزیع یارانه احزاب از طریق خانه احزاب گفت: بدون شک تنها ابزاری که می تواند خانه احزاب را در شرایط کنونی تقویت کند همین یارانه احزاب است ضمن اینکه انجام امور صنفی مربوط به احزاب نیز بر عهده خانه احزاب است.

وی افزود: واگذاری امور صنفی به احزاب نیازمند این است که مانند دوران اصلاحات شاخص ها و معیارهای پرداخت یارانه به احزاب گرایش سیاسی آنها در اولویت قرار نگیرد. چنانچه در دوران اصلاحات یارانه مطبوعات و احزاب به رسانه ها و احزابی که گرایش نزدیکی به دولت وقت داشتند تعلق می گرفت.

این فعال حزبیبا اشاره به اینکه احزاب فلکس واگنی که در خانه احزاب نام نویسی کردند بسیار زیاد هستند ادامه داد: بیش از ۲۰۰ حزب داریم که متاسفانه هیچ اثر اجتماعی و موضع گیری سیاسی اتخاذ نمی کنند اما نام آنها در خانه احزاب ثبت شده تا بتوانند از یارانه احزاب برخوردار شوند.

ترقی گفت: این گونه احزاب یارانه دریافت می کنند بدون اینکه در طول سال از آنها فعالیت یا عملکرد حزبی شاهد باشیم.

این فعال حزبی تصریح کرد: درست است که خانه احزاب مرجع امور صنفی احزاب است اما چون ماهیت آن از ابتدای شکل گیری بر مبنای درست و صحیح نبوده است،  در پرداخت یارانه به احزاب بی عدالتی می کند که در نتیجه احزاب سوری و غیر واقعی عمده این منابع را دریافت کرده و صرف یک جریان خاص خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.